פיתוח חדשני: מוצר חדש שכדאי לכל רוכב אופניים להכיר

חברת סטארט-אפ בשם Open Bike פיתחה מוצר חדש שמשמש כרשת תקשורת לאופניים שמאפשרת לגאדג'טים שונים לתקשר ולהתממשק עם האופניים וגם האחד עם השני ■ כך זה יעבוד

ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, כך גדל המגוון של גאדג'טים אלקטרונים שניתן להתקין על האופניים שלנו: מפנסים חכמים, דרך מערכות בלמים והילוכים מתקדמות ועד מצלמות ומטענים לסמארטפון.

נכון לעכשיו, כל המוצרים האלה עובדים באופן עצמאי לחלוטין וניזונים ממקורות כוח נפרדים. סטארט אפ בשם Open Bike מנסה לשנות את כל זה באמצעות מערכת אקולוגית מחוברת לאופניים. הרעיון מאחורי Open Bike הוא שיצרני אופניים יפתחו רשת תקשורת בסיסית שתוטמע באופניים, כאשר יצרנים של רכיבים אלקטרונים ייצרו מוצרים מותאמים למערכת.

מבחינת החומרה מדובר בסוללה מרכזית אשר מספקת חשמל לכל המכשירים החשמליים באופניים, ורשת פנימית של חוטי חשמל שיוצאת מהסוללה ומגיעה לכידון ולנקודות מרכזיות נוספות. המשמעות היא שכאשר חברות מייצרות מכשירים שונים עבור אופניים הן לא צריכות לספק מקום לסוללות ורוכבי האופניים עצמם צריכים לבדוק ולהטעין סוללה אחת בלבד, אותה ניתן להוציא ולהטעין או להטעין באמצעות דינמו.

Open Bike מצידה, תטמיע באופניים פרוטוקול תקשורת משלה שיאפשר לגאדג'טים השונים לשוחח אחד עם השני וכך לדוגמה, מהירות הרכיבה ונקודות ציון בדרך יוטמעו בצילומי וידאו של נסיעות שתיעדתם.

בנוסף החברה תספק קישוריות אינטרנט לכל המוצרים שצריכים את זה וכך תוכל לייעל ולשפר שירותים שונים כמו ניהול של ציים להשכרת אופניים או לשיתוף אופניים. החברה שכבר החלה לשתף פעולה עם Marin הציגה אבטיפוס לזוג אופניים שכולל פנס, איתותים, אורות בלימה, סטנדרד סמארטפון עם מטען וסנסורים שמדליקים ומכבים את האורות אוטומטית בהתאם לאור היום, והיא מקווה לצאת עם דגם מסחרי במהלך שנת 2017.