"דירת המריבה" של ענבל אור: שלי נרקיס ישלם כ-18 מ' ש'

ההסדר, שגובש ע"י ורדה אלשיך, הושג למרות התנגדותה של ענבל אור ותוך ביקורת על התנהלותה ■ קופת הכינוס תקבל כ-5 מיליון שקל, עופר לוזון - 2.25 מיליון שקל

ענבל אור מהדיון היום / צילום: מגד גוזני, וואלה! NEWS
ענבל אור מהדיון היום / צילום: מגד גוזני, וואלה! NEWS

השופט איתן אורנשטיין אישר את הסדר הגישור בנוגע ל"דירת המריבה" בפרויקט "מציצים" של חברת אור סיטי נדל"ן של ענבל אור ברחוב הושע בתל-אביב. מדובר בדירת הפנטהאוז שנמכרה על-ידי ענבל אור (על הנייר) פעמיים, הן לשלי נרקיס והן לעופר לוזון.

ההסדר אושר למרות התנגדות ענבל אור. לפי ההסדר, נרקיס קונה החוצה את לוזון וישלם עוד 2.25 מיליון שקל ללוזון, בנוסף ל-7.5 מיליון שכבר הלווה לענבל אור. על זה הוא יוסיף עוד 2.5 מיליון שקל משכנתא הרובצת על הזכויות של ענבל אור ועוד עלות בנייה שמוערכת בכ-6-7 מיליון שקל.

עוד עולה מההסדר כי נרקיס, הידוע גם בכינויו "מלך השוק האפור", ייכנס במקום ענבל אור לקבוצת הרכישה, זאת מבלי שיצורף כחבר לוועד המפקח ומבלי שיהיה בעל זכויות הצבעה במוסד זה.

חברי הקבוצה ישלמו לקופת הכונס הזמני 5.1 מיליון שקל מתוך המימון הבנקאי לליווי הפרויקט ועוד 1.5 מיליון עלויות בנייה. כמו כן, חברי הקבוצה ישלמו לקופת הכונס של 1.15 מיליון שקל - סכום שאותו היו אמורים לשלם ליזמית, ענבל אור.

בכך אישר למעשה בית המשפט את ההצעה של המגשרת ורדה אלשיך ואת עמדתו של הכונס הזמני, עו"ד איתן ארז.

בין הנימוקים להחלטתו לאשר את ההסדר, קובע השופט אורנשטיין:

1. ההתדיינות ממושכת תהיה כרוכה בהוצאות וסיכונים גדולים לכל הצדדים, ולכן עדיף להימנע ממנה.

2. הועלתה טענה להפרת הסכם השיתוף - טענה שאם הייתה מתקבלת, הייתה מוציאה את הנכס מידי ענבל אור וגורמת בכך נזק גדול לקופת הכינוס.

3. אורנשטיין מציין גם כי התב"ע והיתר הבנייה עלולים לפקוע בעת הקרובה, וכך תישמט הקרקע מתחת להסדר, וייפגע ערך הנכס (הפנטהאוז). 

בהתחשב בנימוקים אלה, קובע אורנשטיין כי "ההסדר משקף באופן מאוזן את האינטרסים השונים של הצדדים, תוך שהוא מביא בחשבון את הסיכונים והסיכויים שרובצים לפתחו של כל צד".

כמו כן, השופט קובע כי לענבל אור עצמה אין צד בעניין, מאחר שמכרה את זכויותה בנכס, בין אם לנרקיס ובין אם ללוזון.

אורנשטיין קובע עוד כי ענבל אור הייתה חייבת ליידע את לוזון על העסקה עם נרקיס, גם אם לטענתה עסקה זו הייתה חסרת תוקף בעת המכירה ללוזון.

בעניין טענת אור כי קיים קונה שלישי המציע 8.5 מיליון שקל על הפנטהאוז, קובע השופט: "מדובר במכתב ישן, מ-31.3.15, ומאז לא הוגשה הצעה מגובשת על-ידי אותו מציע... ספק רב אם מצהיר הכוונות היה מודע למלוא יריעת המחלוקת... עולה ספק באשר לטיבו של מכתב כוונות זה... לא ניתן לייחס לו משקל ממשי".