רוצים לדעת מי תזכה ביורו 2016? הציצו בדוח של גולדמן זאקס

בבנק ההשקעות פרסמו דוח מקיף הכולל את כל הסיכויים והתחזיות של טורניר הכדורגל האירופי ■ לפי הדוח, איטליה צפויה לאכזב בעוד אנגליה צפויה להפתיע ■ צפו בטבלת התחזיות המלאה

קרים בנזמה נבחרת צרפת / צילום: רויטרס
קרים בנזמה נבחרת צרפת / צילום: רויטרס

גולדמן זאקס הוא אחד מבנקי ההשקעות הגדולים בעולם ובדרך כלל עסוק בניתוח המצב הכלכלי ושוק ההון. לקראת פתיחת טורניר יורו 2016 ביום שישי הקרוב, כלכלני הבנק החליטו "להשתעשע" וערכו דוח הכולל תחזיות והסתברויות מקיפות הקשורות לטורניר.

לפי הדוח, איטליה שהיתה בעבר אלופת אירופה פעמיים, ו-4 פעמים אלופת העולם, צפויה לאכזב בטורניר הנוכחי ולא להעפיל לשלבים המתקדמים, בעוד ההסתברות שאנגליה תעפיל לשלב חצי הגמר - גבוהה מאוד. בגולדמן זאקס מעריכים שקיימת סבירות גבוהה לכך שצרפת, שרעננה את שורות הנבחרת שלה בשנה האחרונה, תזכה בטורניר.

"טבלת התחזיות" המלאה שפרסם גולדמן זאקס כוללת את הסיכויים של 24 הנבחרות המשתתפות בטורניר להעפיל לשלבים השונים של התחרות.

להלן הטבלה המלאה:

 

גולדמן זאקס - יורו 2016
 גולדמן זאקס - יורו 2016

 

כפי שניתן לראות בטבלה, בבנק ההשקעות מעריכים כי הסיכוי של איטליה לעלות לשלב רבע הגמר עומד על כ-27% בלבד בעוד הסיכוי שלה לזכות באליפות אירופה עומד על 1.5% בלבד.

צרפת היא כאמור הפייבוריטית של גולדמן זאקס וכלכלני הבנק מעניקים לה סיכוי של כ-35% להעפיל לגמר וסיכוי של כ-23.1% להניף את הגביע.

ומה לגבי נבחרת אנגליה, שלא העפילה לשלבים מתקדמים בכל הטורנירים המרכזיים ב-20 השנים האחרונות? באופן מפתיע, היא מדורגת במקום הרביעי עם סיכוי של 10.5% לזכות בטורניר. 

אלופת אירופה ספרד, מדורגת "רק" במקום השלישי עם סיכוי של 13.6% לזכות בטורניר בעוד אלופת העולם גרמניה מדורגת במקום השני ולה מעניקים כלכלני גולדמן זאקס סיכוי של 19.9%.