נתניהו רודף אותי

היום נורא רציתי לכתוב על כל דבר שאינו נתניהו, אבל פשוט אי-אפשר

בנימין נתניהו בועדת הכלכלה - דיון על מתווה הגז / צילום: דוברות הכנסת
בנימין נתניהו בועדת הכלכלה - דיון על מתווה הגז / צילום: דוברות הכנסת

בנימין נתניהו ואנשיו מאשימים את התקשורת שהיא רודפת אותם. ואני טוען שנתניהו ואנשיו הם אלה שרודפים אותנו, התקשורת. הנה היום (ג') נורא רציתי לכתוב על כל דבר שאינו נתניהו. אבל איך אפשר לעשות את זה, כאשר שוב עולה פרשיית כספים חדשה שלו? יש המון נושאים חשובים לכתוב עליהם, אבל תקשורת שמתעלמת מפרשה כמו כספים של הצרפתי ארנו מימרן מועלת בזכותו של הציבור לדעת.

העיתון של המשפחה

אם יש פגם בתקשורת הוא קיים בראש וראשונה, ובצורה הקיצונית ביותר, ב"ישראל היום". אין עוד עיתון מוטה כמוהו, בצורה כה קיצונית ומוחלטת. כמובן שיש גם עיתונים אחרים שהם מוטים. אבל עיתון זה מוטה לא למפלגה, לא לרעיון, לא לשום דבר ציבורי - הוא נוטה לכיוון אחד ויחיד: משפחת ראש הממשלה.

הפרקליט בכותרת הראשית

היום, למשל, הכותרות בכל אמצעי התקשורת הן על פרשת הכסף שנתניהו קיבל ממימרן בהתאם לעדותו בשבועה בצרפת. הכותרת הראשית ב"ישראל היום" היא לא על הכספים שנתניהו קיבל. הכותרת הראשית (!) שייכת כולה ל... פרקליטו של נתניהו, לאמור: "טענות מימרן יופרכו; האוויר ייצא מהבלון".

כן - אבל מה הטענות? בשביל לדעת את זה חייבים להיכנס אל הקרביים של העיתון, שם נקבר המידע הרלבנטי לפרשה.

עוד פעם מימון נסיעות?

מימרן, חברו לשעבר של נתניהו, טען בבית המשפט בצרפת כי נתן לנתניהו 170 אלף אירו. נתניהו אומר: רק 40 אלף, ואלה הועברו לקרן ציבורית למימון פעולות ההסברה שלי, ובאותה תקופה לא כיהנתי כראש הממשלה.

בואו נתייחס לגרסה של נתניהו. קרן ציבורית זו - מהי? למימון נסיעות הסברה למען מדינת ישראל, אומר נתניהו. רגע, אנחנו הרי יודעים כבר שאת אלה משלמים הגורמים המזמינים. ולפעמים משלמים כנראה יותר מפעם אחת. אז בשביל מה הקרן? יסלח לי ציבור שפוטי נתניהו, אבל זה לא משהו שצריך לבדוק? לא נראה משונה, גם לכם?

איפה מסמכי הקרן?

פרקליטו של נתניהו אומר שהוא ניהל את הקרן על-פי כל הכללים, ושהכול בסדר. או.קיי, אבל אם כך לא צריכה להיות בעיה להציג את מסמכי הקרן, את ניהול החשבונות שלה, כמקובל בקרן מסודרת. פרקליט המשפחה לא הציע זאת, מה שמעורר אי-נוחות.

מעניין מאוד, למשל, האם נתניהו כלל בנסיעות למען המדינה גם את ההרצאות שבעבורן קיבל תשלום-עתק ממזמיניו? מדובר בפרשה שתעסיק אותנו רבות, ובמיוחד את היועץ המשפטי לממשלה שזו שעת מבחן חשובה לו, אך חשובה יותר למדינה.