רון בארון: טסלה תהפוך ל"מפלצת" ועשויה לזנק בכ-2,000%

בארון, אחד המשקיעים הגדולים בטסלה, טען כי שווי השוק של החברה עשוי לזנק ב-10 או 20 שנה הקרובות עד ל-722 מיליארד דולר ■ מניית החברה הגיבה לדבריו של בארון וזינקה אתמול ביותר מ-5%

אלון מאסק והמכונית של טסלה / צילום: רויטרס
אלון מאסק והמכונית של טסלה / צילום: רויטרס

מניית טסלה  זינקה אתמול ביותר מ-5%, לאחר שהמיליארדר רון בארון, אחד מהמשקיעים הגדולים של יצרנית הרכב החשמלי, "הריץ" אותה כאשר אמר כי היא עשויה לזנק בעשור הקרוב ביותר מ-2,000% ולהפוך לאחת החברות הגדולות בעולם.

בארון, יו"ר ומנכ"ל חברת Baron Capital Management, הוא כאמור אחד המשקיעים הגדולים בטסלה. החברה שהוא מנהל מחזיקה בכ-1% ממניות טסלה או 325 מיליון דולר, שצמחו אתמול בקרוב ל-20 מיליון דולר לאחר הזינוק במניה.

"קיים סיכוי גבוה שאני אחזיק במניית טסלה ב-10 או ב-20 שנים הקרובות", אמר בארון. לדבריו, הוא מצפה לתשואה של 6 או 7 מיליארד דולר במשך תקופה זו. הוא ציין כי חברת ההשקעות שבבעלותו רכשה את את מניות טסלה במחיר ממוצע של 210 דולר וכי להערכתו שווי השוק של החברה יזנק בטווח הרחוק לרמה של כ-640-722 מיליארד דולר כך שהיא תספק למשקיעים תשואה שנתית של כ-15%-30%. 

 

"טסלה עשויה להיות אחת החברות הגדולות בארה"ב ובעולם", אמר בארון והוסיף כי הוא מבקר במפעל של החברה בכל כמה חודשים כדי לראות שהכל מתנהל כשורה. 

לאחרונה טסלה מכרה מניות בשווי של כ-1.4 מיליארד דולר, זאת במטרה לממן את ההתרחבות שלה על רקע השקת ה-Model 3, הרכש החשמלי העממי שהחברה פיתחה ונמכר בארה"ב -35 אלף דולר "בלבד". כמו כן גיוס ההון נועד להגדיל את הייצור ל-500 אלף כלי רכב עד 2018. בארון טוען שהנפקת המניות תהיה הפעם האחרונה בתקופה הקרובה שטסלה תזדקק לגייס הון.

בארון, כמובן, אינו אובייקטיבי ושוכח שממתינים לטסלה אתגרים גדולים דוגמת תחרות מצידן של ענקיות רכב כגון ג'נרל מוטורס, פורד ואף אפל ששוקדת בימים אלה על רכב חשמלי משלה. מעבר לכך, האתגר הגדול של החברה הוא להגדיל את קופת המזומנים ולייצר רווחים גבוהים.