סערת רמי סדן: דרעי החרים דיון בוועדת הפנים; סדן: "לא אתפטר"

גם הדיון בוועדת העבודה בוטל על אותו רקע ■ ח"כ אלאלוף על יו"ר חדשות 10: "אין לו מקום בתפקיד ציבורי" ■ יועץ התקשורת של דרעי: "לא מאמין לבדיקת הרשות השנייה" ■ סדן: "עלילה"

אריה דרעי, רמי סדן / צילום: תמר מצפי, צילום מסך
אריה דרעי, רמי סדן / צילום: תמר מצפי, צילום מסך

סערת רמי סדן מגיעה לכנסת: לאחר שיו"ר חדשות 10 הטרי, רמי סדן, צוטט כאומר בישיבת הערוץ "אני, כמוכם באליטה, שונא את מצביעי ש"ס ואת אריה דרעי הגנב" -  בוטל היום (ד') דיון של ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, וזאת במחאה על האמירות המיוחסות לסדן כאמור. 

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), פתח היום את דיון הוועדה על הצעת החוק הממשלתית לתיקון לחוק טיפול בחולי נפש, ואמר: "אני מתנצל בפני הנוכחים שטרחו ובאו, אבל אני סוגר את הישיבה מיד. מצאתי לנכון למחות ולבטל את הישיבה, כאקט מחאה לדברים הגזעניים הנשמעים בתקשורת, במיוחד אלה המיוחסים לרמי סדן. אין מקום לאיש כזה, המבטא גזענות ופוגע באנשים, בתפקיד ציבורי. אני לא מזלזל באף שם פרטי של בן עדה כלשהי. הגיע הזמן להילחם בתופעה הזאת".

בנוסף, לדבריו, "הדרך בה בחרה הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו להגן על סדן ולמהר להודיע כי הדברים לא נאמרו, בעוד עדויות רבות אןמרות אחרת , מוכיח שגם להם יש צורך בחשבון-נפש. גם מי שמינה את סדן ונתן להיות קרוב אליו במשך שנים ארוכות צריך לבדוק עצמו". 

לדברי ח"כ אלאלוף, "עמדתי מגובה עם שר האוצר, ראש הסיעה שלי, ומתואמת איתו". 

ח"כ אילן גילאון (מרצ) שהגיע לדיון, אמר: "אני מברך אותך על צעד זה, כך צריך לנהוג יושב-ראש ועדה". ח"כ עבדאללה אבו-מערוף (הרשימה המשותפת) אמר: "מצטרף לדברים ומברך אותך". 

 

גם הדיון בוועדת הפנים בוטל 

בנוסף, שר הפנים אריה דרעי מש"ס החרים הבוקר דיון בוועדת הפנים של הכנסת שבו היה אמור להשתתף, ובמפלגה אומרים כי חברי הכנסת לא יופיעו במשכן עד שסדן יפוטר מתפקידו כיו"ר חדשות 10.

יועץ התקשורת של דרעי, ברק סרי, אמר הבוקר לרזי ברקאי בגלי צה"ל: "אנחנו לא מאמינים לבדיקת הרשות השנייה, האיום עדיין בתוקף". 

לדבריו, "אני לא מאמין לבדיקה הילה שמיר (היועצת המשפטית של הרשות השנייה) אלא להודעה הרשמית של ערוץ 10 שפורסמה אתמול בצהריים, שבה נטען כי הדברים נאמרו, וכי יתרה מזאת - הם הופסקו. העירו לו על הדברים האלה. אני מאמין לאיש רציני, עורך מוערך ואמין, גולן יוכפז (מנכ"ל חדשות 10), שאמר אתמול עם שמו ובתמונתו שהדברים נאמרו". 

סדן: "לא אתפטר, מדובר בעלילה" 

בתוך כך, יו"ר חדשות 10 הנכנס, רמי סדן, התייחס היום לפרסומים שלפיהם אמר כי הוא "שונא את ש"ס" ואמר לוואלה! NEWS כי "על עלילה לא מתפטרים".

לדבריו, "לא מובן מדוע מעדיפים להאמין לאדם בודד שהוא עובד בכיר ובעל אינטרסים וחששות ברורים יותר - מאשר לכל חברי הדירקטוריון שנכחו בישיבה ואישרו שהדברים לא נאמרו לעולם".