דיווח: נתניהו הזמין את רוסיה לפתח את מאגרי הגז בישראל

נתניהו נפגש עם נשיא רוסיה פוטין במוסקבה ושוחח עימו בין היתר על שיתוף פעולה כלכלי בין שתי המדינות ■ נתניהו אמר כי לא קיימים מכשולים משפטיים שיימנעו מחברות רוסיות לפעול בישראל

פוטין ונתניהו בסופ"ש. מנסה להשיג דריסת רגל במזה"ת / צילום: רויטרס
פוטין ונתניהו בסופ"ש. מנסה להשיג דריסת רגל במזה"ת / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נפגש אתמול (ג') עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה. השניים שוחחו על אפשרויות שיתוף פעולה כלכלי בין שתי המדינות, על המצב בסוריה ועל היחסים בין ישראל לפלסטינים. העליות בשותפויות הגז התגברו על רקע הדיווח. נציין את רציו , דלק קידוחים  ואבנר .

במהלך מסיבת עיתונאים שקיימו השניים, נתניהו הזמין את רוסיה לפתח את מאגרי הגז בישראל: "הדלתות שלנו פתוחות לכל חברה מכל מדינה שיש לה ניסיון גדול בפיתוח שדות גז, כולל רוסיה כמובן". נתניהו הוסיף ואמר כי לא קיימים מכשולים משפטיים שיימנעו מחברות רוסיות לפעול בישראל. כך דווח בסוכנות הידיעות RT.

פוטין נשאל במהלך מסיבת העיתונאים על הסכמי הגז שיש למדינה עם פולין, שעתידים לפוג ב-2022. הוא השיב כי גזפרום, חברת הגז הלאומית של רוסיה, מחפשת שותפה אחרת באירופה שתחליף את פולין ותרכוש ממנה גז טבעי. הוא אמר, ככל הנראה בבדיחות הדעת, כי אולי תהיה זו ישראל שתרכוש מרוסיה גז טבעי ותמכור אותו בחזרה לפולין.

נזכיר כי ביוני 2012 גזפרום רצתה להקים חברת בת ייעודית לישראל במטרה להשתתף בפיתוח שדות הגז הימיים ובראשם "לוויתן".

נציין עוד כי באוקטובר 2015 ראש הממשלה נתניהו ביקר במוסקבה, שם אורגנה לו בחטף פגישה עם נשיא רוסיה פוטין. לאחר הפגישה עלו שמועות כי נתניהו עשוי לשקול מחדש את החלטתו מ-2012 למנוע מענקית הגז הרוסית גאזפרום, להיכנס לשותפות בקידוח "לווייתן".

פוטין ער לתלות האנרגטית המסוכנת שישראל, תחת הנהגתו של נתניהו, פיתחה בשנים האחרונות בשדה הגז הטבעי "תמר", המספק יותר מ-50% מחומרי האנרגיה לייצור חשמל במדינה. לכן, פוטין אינו מהסס להשתמש בגז הטבעי כנשק פוליטי.