אישום: חדר לחשבונות בנק, ביצע פישינג וגנב כ-233 אלף שקל

אחמד מסארווה, בן 28 מערערה, נאשם בשורה של עבירות מחשב מתוחכמות, שכללו הונאות פישינג, חדירה לחשבונות בנקים של עשרות לקוחות והונאות בכרטיסי האשראי שלהם

האקר  / צלם: טינקסטוק
האקר / צלם: טינקסטוק

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום נגד אחמד מסארווה, בן 28 מערערה, בגין שורה של עבירות מחשב מתוחכמות, שכללו הונאות פישינג (דיוג), חדירה לחשבונות בנקים של עשרות לקוחות והונאות בכרטיסי האשראי שלהם. 

בכתב האישום, שהוגש באמצעות עורכי הדין אסתי שלאין, יוני חדד ואיתי גוהר, נטען כי מסארווה הגה תוכנית עבריינית מתוחכמת שכללה פעולות דיוג (פישינג), במסגרתן שלח לטלפון ולכתובות דואר אלקטרוני של לקוחות בנקים שונים מסרונים כוזבים והודעות דואר אלקטרוני כוזבות, אשר נחזו להיות הודעות מאת הבנק או גוף פיננסי אחר. הודעות אלה קראו ללקוח להיכנס לקישור המצורף ולהזין את פרטיו האישיים, לרבות קוד המשתמש והסיסמה להתחברות לחשבון הבנק, וכן את פרטי כרטיס החיוב שלו. אלא שהכניסה לקישור הפנתה את הלקוח, ללא ידיעתו, אל עמוד בעל כתובת אינטרנט הנחזית להיות עמוד הכניסה לאתר הבנק, ולאחר הזנת פרטיו האישיים, הועברו הפרטים אל הנאשם מסארווה או מי מטעמו. 

מסארווה נאשם כי ביצע חדירות לחשבונות בנק של עשרות לקוחות, גנב מהם כספים בסך של למעלה מ-181 אלף שקל וביצע עשרות ניסיונות גניבה נוספים בהיקף של למעלה מ-233 אלף שקל. כמו כן, הוא נאשם כי ביצע עסקאות באמצעות פרטי כרטיסי אשראי שקיבל באמצעות פעילות הפישינג שביצע בסכום של למעלה מ-121 אלף שקל. 

לפי כתב האישום, מסארווה נערך לתוכניתו באופן מדוקדק: השתמש בטלפונים סלולריים "מבצעיים", שכללו כרטיסי סים ששולמו מראש במטרה להקשות על איתורו; פתח עשרות חשבונות דוא"ל; גנב זהויות של אנשים תמימים על-מנת להסוות את הפעילות; בנה בעצמו או באמצעות אחרים דפי אינטרנט שנחזו להיות דפים של הבנקים לצורך הונאת לקוחותיהם וגניבת פרטי כרטיסי האשראי. כמו כן, נטען, ביצע מסארווה פעולות הלבנת הון מתוחכמות להסוואת מקור הכספים שגנב, לרבות המרה של חלק מהכספים לביטקוין, שהינו כסף וירטואלי מבוזר המקשה עד מאוד על איתור מקורו. 

מסארווה נעצר ב16 במאי על-ידי המשטרה לאחר חודשים של חקירה סמויה, שכללה איתור של פעילותו העבריינית המתוחכמת והייחודית. יחד עם כתב האישום ביקשה הפרקליטות לעצור את מסארווה עד תום ההליכים, נוכח רמת התחכום הגבוהה וניהול היכולות המחשביות לשם ביצוע העבירות הכלכליות לכאורה.

במצב זה, טוענת הפרקליטות בבקשת המעצר, לא ניתן לשחרר את מסארווה לחלופת מעצר ואף לא למעצר באיזוק אלקטרוני, שכן כך הוא יוכל להמשיך ולבצע את עבירותיו לכאורה גם ממקום בו ישהה במעצר-בית. השופט בני שגיא האריך היום את מעצר הנאשם עד להחלטה אחרת. 

כן מתבקש בית המשפט לחלט כספים שנתפסו בכספת בבעלותו וציוד שרכש באמצעות כספים שהשיג מהעבירות שמסארווה ביצע לכאורה.