בין הסדן לחזן

אני לא חושב שסדן שונא את דרעי. הוא אמר זאת כי חשב שזה ימצא חן בעיני "האליטה"

רמי סדן/ צילום מסך
רמי סדן/ צילום מסך

"אני שונא את ש"ס ואת אריה דרעי כמוכם באליטה" - כך התבטא רמי סדן בישיבת הדירקטוריון של חדשות 10 שהוא מונה לעמוד בראשו, על-פי עדותו של גולן יוכפז, מנכ"ל חדשות 10.

רוב הדיון הציבורי בנושא זה מתמקד בהצהרת השנאה לש"ס ולדרעי. אבל מעניינת לא פחות ההערה "כמוכם באליטה". מי זו "האליטה"? האשכנזים? העשירים? בעלי השררה? האינטלקטואלים? העיתונאים?

לא ימנן דרבנן

בשורה התחתונה, נראה כי סדן נורא רצה למצוא חן בעיני חברי הדירקטוריון, "לנקות" את עצמו מתווית המתנחל הימני, חברם הקרוב של ראש הממשלה ושל רעייתו. הוא רצה לומר לחברים משהו כזה: אל תשימו לב למה שאומרים עליי. אני לא שייך למתלהמים, אני יודע להבדיל בין טוב לרע. במילים אחרות: אני כמוכם, לא צריך לחשוש ממני, אני לא שפוט של נתניהו ורעייתו, ולמרות שאני מוסמך לרבנות - אני ממש לא הימנן דרבנן המצוי.

יחצנים לא שונאים

אתם יודעים מה? אני לא חושב שסדן באמת שונא את דרעי ומפלגתו. הוא אמר זאת כיחצן שמעריך כי הדברים ימצאו חן בעיני האליטה, כלומר "חברי הדירקטוריון". מה לעשות, זה סוג האנשים שנתניהו אוהב. העיקר שמצביעיו מבסוטים.

אורן חזן בשליחות "נחלה"

"תמוה שבעוד שסגן יו"ר הכנסת, ח"כ אורן חזן, נמצא ברגעים אלה ממש בטיסה ולא זמין. כחלק מסיבוב הסברה למען המדינה בארה"ב, החליט ח"כ דוד ביטן לעשות תרגיל מסריח ומחטף" - זו הייתה תגובת הדוברת של אורן חזן להדחתו מתפקיד סגן היו"ר.

קראתי ותמהתי: אורן מהקזינו בבורגס? מי הגוף ששלח אותו? הפניתי את השאלה אל חזן, ואשתף אתכם בתשובתו.

גם בשליחות עצמו

"הוזמנתי על-ידי קרן נחלה" - כתב חזן מניו-יורק. קרן מי? מתברר כי זו קרן "לגאולת אדמות בארץ ישראל". כך היא מגדירה את עצמה. הקרן מוחזקת בכסף של יהודים אמריקאים, ימנים דתיים-חרדים.

מי שחושב שנסיעה מטעם ארגון זה כמותה כ"סיבוב הסברה למען המדינה" - שיקום. לי זה נראה לכל היותר נסיעת שנור למען הארגון, ובעיקר, לדעתי, למען חזן שמקבל כרטיס טיסה חינם והחזר של כל ההוצאות. לא מעט כסף.

מישהו שמע על דייוויד טרוט?

פעילות ההסברה של חזן, כפי שכתב לי: הרצאה בבית כנסת (איזה?); מפגש עם ראשי ארגונים יהודיים במישיגן (מי הם?); השתתפות בכנס נגד ה-BDS (איפה?).

השם היחיד שחזן מציין הוא של דייוויד טרוט, וכהוכחה שנפגש עמו, העביר לי תמונה אתו. מי זה? חבר בית הנבחרים. אה כן, נזכר חזן, הוא השתתף גם במסיבה לרגל יום העצמאות שערכה הקונסוליה בניו-יורק. והכול, צריך לציין, "למען המדינה".