ENI ו-BP הכריזו על תגלית גז חדשה מול חופי מצרים

ENI מעריכה שגודלו של המאגר הוא כ-70-80 מ"ק, כעשירית מגודלו של מאגר "לוויתן" ■ לפני פחות משנה ENI האיטלקית הכריזה על אחד ממאגרי הגז הגדולים בעולם - מאגר "זור" במצרים

קידוח גז מול חופי ישראל  / צילום: ענת כהן
קידוח גז מול חופי ישראל / צילום: ענת כהן

ענקיות האנרגיה האירופיות BP ו-ENI הודיעו היום (ה') על גילוי שדה גז מול חופי מצרים.

תגלית הגז החדשה ממוקמת באזור האקספולרציה Baltim, סמוך חלק המזרחי של הדלתת הנילוס, כ-10 קילומטר צפונית למאגר הגז Nooros, שהתגלה ביולי אשתקד.

ENI ציינה בהודעה שפרסמה כי היא מעריכה שתגלית הגז החדשה מכילה 70-80 מיליארד מ"ק. חברת BP ציינה כי יש לבצע פעולות נוספות כדי להעריך את הגודל של המאגר.

עבור חברת ENI האיטלקית, שמחזיקה ב-50% מהזכויות ברישיון החיפושים Baltim, לא מדובר בתגלית ראשונה במצרים. לפני פחות משנה היא הכריזה על אחד ממאגרי הגז הגדולים בעולם - מאגר זור (ZOHAR).

ENI העריכה לאחרונה כי ניתן יהיה להפיק בפועל עד 30 TCF ממאגר זור (לצורך השוואה, מקידוח לוויתן הישראלי ניתן להפיק עד 22 TCF).

מאגר הגז החדש אומנם קטן ולפי הערכות מכיל רק כעשירית מכמות הגז במאגר לוויתן, אך חשוב לציין שהוא מצטרף לשורה של תגליות גז במצרים בשנים האחרונות, עניין שעלול להוביל להגברת התחרות באזור.

נזכיר, בימים אלה מתנהל ויכוח בין משרד האנרגיה לשותפויות הגז, בראשן רציו , דלק קידוחים  ואבנר , בכל הנוגע לגודלו של מאגר לוויתן. בעוד השותפויות מתעקשות על ההערכה המקורית שלהן, לפיה באומדן הטוב ביותר המאגר מכיל 21.9 טריליון רגל מעוקב גז טבעי. משרד האנרגיה, מנגד, מעריך שכמות הגז במאגר נמוכה ב-20%.