איילת שקד: הושעה הליך בקשת החנינה של משה קצב

זאת כיוון שהנשיא לשעבר ערער על ההחלטה שלא לנכות שליש ממאסרו ■ שרת המשפטים אמרה כי תחליט על עמדתה המוסרית בעניין חנינת קצב רק לאחר עמדת מחלקת החנינות

משה קצב / צלם: אוריה תדמור
משה קצב / צלם: אוריה תדמור

שרת המשפטים איילת שקד אמרה היום (ג') כי הליך בחינת בקשת החנינה של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, הושעה לאור העובדה שקצב הגיש ערעור על ההחלטה שלא לנכות שליש מתקופת מאסרו.

בראיון לאתר ynet הבוקר אמרה שקד כי היא תחליט לגבי עמדתה המוסרית בעניין חנינת קצב רק לאחר שתראה מהי עמדת מחלקת החנינות של משרד המשפטים.

ב-6 באפריל 2016 דחתה ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר את בקשתו של קצב לניכוי שליש מתקופת המאסר של 7 שנים שנגזרה עליו בגין הרשעתו בשני מעשי אונס ובעבירות נוספות.

לפני כחודש, ב-19 במאי, הגיש קצב ערעור לבית המשפט על ההחלטה. לטענת קצב, ועדת השחרורים שגתה כשנתנה את מלא המשקל להכחשת קצב את ביצוע העבירות בהחלטתה לדחות את בקשתו לשחרור מוקדם. "החלטה לדחות בקשה של אסיר לשחרור מוקדם בשל הכחשתו פוגעת בזכות יסוד של האסיר לדבוק בחפותו (אף אם הורשע בבית המשפט), מחד גיסא, ומפלה את האסיר לרעה ביחס לאסירים אחרים שהכחישו את ביצוע העבירה ושוחררו על-תנאי, מאידך גיסא", טען קצב באמצעות עורכי דינו, ציון אמיר, יהשע רזניק וציון סהראי.

קצב טען כי "לבד מן העובדה שמדובר בדרישה שאיננה מעוגנת בחוק, דרישה שכזו עלולה לגרום לאסירים שניהלו משפט הוכחות וערערו על הרשעתם לבית המשפט העליון, להודות בביצוע עבירה כדי להשיג רווח משני כדוגמת חופשה או שחרור מוקדם".