שמידט: ישראל התבגרה כסטארט-אפ ניישן בשנים האחרונות

יו"ר אלפאבית אמר את הדברים במסגרת ביקורו בארץ לרגל 10 שנים להקמת מרכז המו"פ של גוגל בארץ ■ "בישראל יש מומחיות גבוהה באנליטיקה ובמתמטיקה, ואלה המומחיות הנדרשות עבור חברה כמו גוגל"

אריק שמידט / צילום: תומר פולטין
אריק שמידט / צילום: תומר פולטין

"ישראל אכן התבגרה כסטארט-אפ ניישן במהלך השנים האחרונות" - כך טען הערב (ג') אריק שמידט, יו"ר אלפאבית (גוגל לשעבר), במסגרת ביקור מיוחד שלו בארץ לרגל 10 שנים להקמת מרכז המו"פ של גוגל בישראל. שמידט שוחח עם יוסי מטיאס, ראש מרכז המו"פ המקומי, על תרומתה של ישראל לגוגל העולמית, על עתיד החיפוש באינטרנט ועל היכן הטכנולוגיה תיתן את תרומתה המשמעותית ביותר בעתיד הרחוק.

"אני שמח לראות כיצד ישראל התבגרה כסטארט-אפ ניישן מאז שביקרתי כאן בפעם הראשונה לפני 4 שנים", ציין שמידט. "יש כאן יותר חברות 'חד-קרן', כלומר חברות ששוות מעל מיליארד דולר, ולחברות יש אסטרטגיות צמיחה יותר מתוחכמות. לישראל יש תפקיד מהותי בקדמה הטכנולוגית העולמית".

לדבריו, כשמדובר בגוגל ישראל, "המרכז הזה לא מפסיק להפתיע, ומייצר פתרונות מאוד טכנולוגיים. וזה הגיוני. בישראל יש מומחיות גבוהה באנליטיקה ובמתמטיקה, ואלה המומחיות הנדרשות עבור חברה כמו גוגל".

מטיאס שאל את שמידט על עתיד החיפוש באינטרנט ושמידט ענה כי "יש הסכמה כללית שהוא ישתפר בשני אופנים: הראשון - שימוש בלמידת מכונה (Machine Learning) כדי לשפר את הדירוג של תוצאות החיפוש. השני - מעבר מחיפוש למה שלארי פייג', אחד ממייסדי גוגל, קורא 'סיוע', כלומר לסייע יותר לגולש למצוא בדיוק את מה שהוא מחפש. קשה לדעת בדיוק מתי השיפור הזה יקרה, אך סביר להניח שזה ייקח 5 שנים. במילים אחרות, המחשב יסייע וייעץ ממש כמו שבן אדם רגיל עושה".

כששמידט דיבר על למידת מכונה הוא הזכיר לחיוב את חברת מובילאיי הישראלית שפיתחה מערכת להתרעה מפני סכנות בכביש שמבוססת על העיקרון לעיל. "אפשר להגיד שראייה על-ידי מכונה זה דבר שנפתר לחלוטין. השלב הבא זה לפענח את המידע המתקבל מתהליך הראייה ולייצר אינטואיציה של המכונה, כמו של בן אדם אמיתי".

בתגובה לשאלה היכן עוד תירשם התפתחות טכנולוגית משמעותית, ציין שמידט את הביולוגיה ובעיקר את המיפוי הגנטי כאמצעי למניעת מחלות ופיתוח תרופות.