האם עו"ד איה לביא היא מכונת גיוס כספים לכת מצהלה?

בראש הכת אליה השתייכה עו"ד לביא עומדת אסטרולוגית המכונה "הקיסרית", המציגה עצמה כמי שקיבלה הכשרה בכוכב אחר להגן על כדור הארץ

לב לבונטין/ צילום:תמר מצפי
לב לבונטין/ צילום:תמר מצפי

משהו בסיסי "לא מסתדר" בסיפור המשונה של עו"ד איה לביא, החשודה בביצוע עוקץ נדל"ן לארבעה מלקוחותיה לפחות. עו"ד לביא עבדה לפני כעשור במשרד עורכי דין מכובד. גם לקוחותיה, אפילו אלה שהתראיינו אתמול לכתבה של חן מענית ב"גלובס", תיארו אותה כ"בחורה מאוד אינטליגנטית", "עורכת דין מצוינת", "מדויקת", "צנועה", "חכמה", "ישרה" ושלל תארים מחמיאים נוספים.

איך יכול להיות, אם כן, שאותה עורכת דין קיבלה לידיה מיליוני שקלים להפקדה בנאמנות עבור רכישת דירות - ופשוט לא מחזירה את הכסף? ברור שאירע כאן משהו יוצא דופן, שהשפיע דרמטית על קבלת ההחלטות של עו"ד לביא. 

"החשודה המרכזית" בהקשר היא הכת שפעלה בצהלה, שלביא, לפי הטענה, השתייכה אליה. בתחילת פברואר השנה פרסם ערוץ 2 תחקיר על הכת הזו, שמונהגת לכאורה על-ידי אסטרולוגית בשם ריקי שחם, המציגה עצמה כאחת מקיסריות היקום וכמי שקיבלה הכשרה בכוכב אחר להגן על כדור הארץ.

בתחקיר, שבו לא נראית או מוזכרת בשמה עו"ד לביא, נשמעת  "הקיסרית" כשהיא מבצעת "תרגיל תיאורטי" שעניינו "איך נוכל לגייס עכשיו 400 אלף דולר". חברי הכת המשתתפים במפגש מבטיחים, בזה אחר זה, כמה כסף יביאו. בשלב זה, על אף החשדות המובנים, עדיין לא ידוע מה הבטיחה עו"ד איה לביא ואיך זה השפיע על התנהלותה מול לקוחותיה. 

צפו בתחקיר ערוץ 2 על הכת של "הקיסרית".