אייל רביד: "נחום ביתן ייאלץ להעלות מחירים"

בעלי רשת ויקטורי התייחס בוועידת הקמעונאות למיזוג יינות ביתן ומגה: "נחום ביתן שם לעצמו משקולת על הגב" ■ מנכ"ל אסם סחר: "ביתן הוא אחד הסוחרים הטובים בשוק"

אייל רביד ויקטורי / צילום: קמליה אומנות
אייל רביד ויקטורי / צילום: קמליה אומנות

כיצד ישפיע המיזוג בין רשת יינות ביתן לרשת מגה? אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת ויקטורי, מעריך כי המחירים לצרכן במגה בעיר יעלו אחרי המיזוג. לדבריו, "נחום ביתן שם לעצמו 'משקולת על הגב', ולכן לא תהיה לו ברירה אלא להעלות מחירים".

דברים אלה נאמרו בפאנל "היום שאחרי משבר מגה", שנערך בוועידת הקמעונאות שהתקיימה היום (ד') במרכז הכנסים אווניו. בפאנל התייחסו בכירי אסם וויקטורי לרכישת מגה על-ידי יינות ביתן, מיזוג שערב הרכישה אותתה הרשות להגבלים עסקיים כי הוא יאושר בכפוף למגבלות.

לדברי רביד, "כששמים למישהו משקולת על הגב, או כשהוא שם לעצמו משקולת על הגב, ושניים יוצאים לריצה, אז עם משקולת על הגב קשה לרוץ. וכשקשה לרוץ, צריכים לקנות סקייטבורד. להעלות את המחירים.

"המשקולת היא המינוף. החוב שנלקח בסיבוב הראשון עם כמעט חינם, החוב השני בסיבוב רכישת מגה. יש פה חוב של מיליארד שקל שאמור לשרת מחזור של 5 מיליארד שקל. זה קשה מאוד. שתי העסקאות מצוינות, אבל אין אף רשת שיכולה להחזיר את זה מהמחזור הנוכחי שלה".

ניצן גולדברג, מנכ"ל אסם סחר, חלק עליו. לדבריו, "אנחנו סוגרים שנה בה לא הייתה תחרות בתוך העיר בכלל, ועכשיו תהיה תחרות בעיר, ודאי בהתחלה. כדי להביא רווחיות, צריך להביא קונים, וצריך להיות אטרקטיביים. אז אמנם לא נראה מחירים בעיר כמו שנראה מחוץ לערים, אבל כן נראה ירידת מחירים יחסית לשנה האחרונה".

לטענתו, אסם שמחה על הרכישה: "נפגשנו עם נחום ביתן, שלחנו לו זר פרחים, כי אנחנו שמחים ובעיקר מברכים על היותו השחקן השני בגודלו בישראל. הוא אחד הסוחרים הטובים בשוק, כמו אייל רביד וכמו רמי לוי. אנחנו אוהבים סוחרים טובים. אנחנו עושים איתם עסקים טובים לאורך השנים".

מנכ"ל וילי פוד, אירם גרייבר, אמר כי המיזוג טומן בחובו הזדמנות לוילי פוד. "אנחנו מצליחים להביא מוצרים עם יתרון באיכות ובמחיר שאני מקווה שגם מתגלגל לצרכן, כי בסוף הרשתות הן שקובעות את המחיר. נהיה יותר יעילים ויותר חדשניים. חוק המזון חיזק את הרשתות הפרטיות. אנחנו עובדים יפה אצל נחום ביתן, ונמשיך לעבוד יפה".