הלהיטים של הקיץ הקרוב: חופשות הפסטיבל השוות ביותר

מפסטיבל המוזיקה המפורסם באירופה, דרך פסטיבל "ריצת הפרים" המסורתי בספרד ועד פסטיבל הבוץ בקוריאה שמושך כ-2 מיליון מבקרים ■ הצצה לכמה מהאירועים הבולטים של הקיץ

צ'ק אין, פסטיבל בוץ בקוריאה / צילום: מתוך הוידאו
צ'ק אין, פסטיבל בוץ בקוריאה / צילום: מתוך הוידאו

את סקירת הפסטיבלים והאירועים העולמית שלנו לחודש יולי נפצח עם האירועים הגדולים והמוכרים לכולם - יום העצמאות האמריקאי, אשר מתקיים ב-4 ביולי; וחגיגת העצמאות של צרפת, אשר מתקיימת ב-14 ביולי ומכונה גם יום הבסטיליה, זאת בעקבות היום בו נפלה חומת הבסטיליה, המשמשת כסמל המהפכה הצרפתית. לצד שני אלה מתקיימים עוד שלל אירועים לא פחות ססגוניים מסביב לגלובוס.

יום קנדה: המדינה חוגגת את יום הולדתה שחל ב-1 ביולי 1867, עת הפכה קנדה לפדרציה חדשה עם חוקה משלה. מדובר ביום שבתון, והוא מתאפיין בשלל תהלוכות, קרנבלים, פסטיבלים, ברביקיו, זיקוקי דינור ומופעים מוזיקליים.

באותו יום בדיוק רק במקום אחר על פני הגלובוס, בג'מייקה, מתקיים בעיר הבירה קינגסטון הממוקמת בדרום מזרח האי, לחופו של מפרץ יפה. פסטיבל הרגאיי הבינלאומי מארח למרתון מוזיקלי נפלא עשרות אמנים מקומיים וזרים מהאיים הקאריביים וממקומות אחרים בעולם.

בלונדון בין 2-10 ביולי מתקיים אחת לשנתיים אירוע הריקוד הגדול של העיר, אירוע שמסמל גם את בואו של הקיץ. מדובר בחגיגת ריקוד אוניברסלית בה מתאפשר לכל מבקר לצפות ואף לקחת חלק פעיל באירועים. מופעי הריקוד מאורגנים על-ידי קבוצת מחול המגיעות מבתי ספר, ממועדונים ומארגונים שונים.

בסרביה בין 2-12 ביולי יתקיים פסטיבל אקזיט, פסטיבל המוזיקה אולי המפורסם ביותר באירופה. הפסטיבל נוסד בשנת 2000 על-ידי 3 סטודנטים, והוא נחשב לאחד מפסטיבלי המוזיקה המגוונים ביותר והמפורסמים ביבשת.

עדיין באירופה, מי מכם שמתכנן להגיע לספרד, אז ביישוב פמפלונה שבצפון המדי נה מתקיימת מידי שנה מסורת עתיקת-יומין של פסטיבל "ריצת הפרים", ובמסגרתו מאות אנשים רצים יחד עם 6 פרים משוחררים במסלול באורך של 825 מטרים שעובר ברחובות העיר הצרים. הפרים מובלים לזירת מלחמת השוורים של העיר, מוכנסים למכלאות, ושם ימתינו עד שישתתפו במלחמת השוורים המתקיימת מאוחר יותר באותו היום.

אנחנו נעים על פני הגלובוס מזרחה עד ליפן, שם מתקיים פסטיבל הרוק פוג'י בין ה-22-24 בחודש. פסטיבל פוג'י הוא פסטיבל רוק אשר נחשב לאירוע המוזיקה הגדול ביותר ביפן. הפסטיבל נערך בעיר ניגאטה, נמשך 3 ימים וכולל יותר מ-200 נגנים יפניים ובינלאומיים.

נקנח את הסקירה בקוריאה, בעיר בוריאונג, כ-200 קילומטרים דרומית לסיאול, שם מתקיים פסטיבל הבוץ המסורתי, שחוגג את ערכיו הבריאותיים של הבוץ המקומי העשיר במינרלים, בדומה לבוץ של ים המלח בישראל. את הבוץ חוגגים בהפנינג ססגוני של מוזיקה, אוכל, עמדות מכירה של מוצרי קוסמטיקה, ציורי גוף וטיפולי גוף. הקהל המשתתף מגיע כדי להתפלש בתוך הבוץ בכל מיני מתקנים ומשחקים חברתיים, כגון בריכות בוץ, מגלשות בוץ וגם היאבקות בבוץ. אורכו של הפסטיבל כשבועיים ימים, והוא מושך אליו כ-2 מיליון מבקרים.