סוף לסכסוך: בבו קובו ודני וולפרט הגיעו להסדר גישור חסוי

כשנה וחצי לאחר שקובו, בן זוגה של מירי בוהדנה, תבע 3.1 מיליון שקל מוולפרט בטענה כי ניהל את כספיו בצורה רשלנית, הגישו שני החברים לשעבר בקשה לדחיית התביעה ללא צו להוצאות

בבו קובו / צילום: עידו איזק
בבו קובו / צילום: עידו איזק

שנה וחצי אחרי הגשת התביעה - נראה כי הגיע סוף לסכסוך בין איש העסקים המיליארדר אליעזר (בבו) קובו, בן זוגה של הדוגמנית והשחקנית מירי בוהדנה, לבין איש העסקים דן (דני) וולפרט מסביון.

ל"גלובס" נודע כי כשנה וחצי אחרי שקובו הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך 3.1 מיליון שקל נגד וולפרט, בטענה כי ניהל את כספיו בצורה רשלנית, הגיעו השניים להסדר גישור חסוי וחשאי. בעקבות ההסדר הגישו השניים בקשה משותפת לדחיית התביעה, ללא צו להוצאות.

ההסדר אמנם חשאי, אבל לפי מידע שהגיע לידי "גלובס", קובו ויתר לוולפרט על חלק הארי של תביעתו, לפחות.

השופטת דניה קרת-מאיר נתנה תוקף של פסק דין להסדר הגישור בין הצדדים, ולאור ההסדר, הורתה על השבת כספי האגרה ששילמו לבית המשפט.

וולפרט הוא איש עסקים מוכר ומקורב למועדון הכדורגל של הפועל תל-אביב ולבעליה לשעבר, מוני הראל. בנובמבר 2013 עלה שמו של וולפרט לכותרות, אחרי שלרכב האאודי היוקרתי שלו, שחנה בסמוך לביתו ברשפון, הוצמד מטען חבלה. הרכב התפוצץ, אך איש לא נפגע מהפיצוץ. 

 דן וולפרט / צילום: אלי דסה, מעריב
  דן וולפרט / צילום: אלי דסה, מעריב

שוכנע לנהל תיק ניירות ערך

בהמשך עמד וולפרט לדין ב"פרשת איתן חייא". וולפרט הורשע, ונגזרו עליו 3 שנות מאסר, בגין מעורבותו הפעילה בסחיטת חייב שנדרש למכור את דירתו בכיכר המדינה בתל-אביב, כדי להחזיר חוב לחייא. וולפרט ערער לבית המשפט העליון על פסק הדין, והעליון עיכב את ריצוי העונש עד להחלטה בערעורו.

בבו קובו הוא איש עסקים מצליח, שעשה את עיקר הונו בעסקאות נדל"ן. בין היתר החזיק קובו בשוק קמדן מרקט (50%) בלונדון. במארס 2014 רכש ממנו טדי שגיא את השוק תמורת 2.6 מיליארד שקל.

לפי התביעה המקורית, הפעם הראשונה שבה קובו נכנס לבורסה הייתה בשנת 2009. לטענתו, וולפרט, שכנו ברשפון וידידו הקרוב באותה תקופה, שכנע אותו (את קובו) לנהל עבורו תיק ניירות ערך. הניסיון הזה הסתיים בפיצוץ בין השניים ובתביעה בסך כ-3.1 מיליון שקל נגד וולפרט שהגיש קובו - באמצעות עורכי הדין ערן פלס ויואב מוזר - בספטמבר 2014 לבית המשפט המחוזי בתל-אביב. 

בתביעה שהגיש קובו, הוא גולל את טענותיו נגד וולפרט. לדברי קובו, במהלך 2009 הוא שודל על-ידי חברו וולפרט שהוא ינהל עבורו תיק ניירות ערך. "הנתבע הסביר לתובע כי יש לו ניסיון רב בניהול תיקי השקעות, קשרים עם אנשי-מפתח בשוק ההון וקירבה לבעלי שליטה בחברות ציבוריות, וכי ניהול התיק על-ידו יניב לקובו רווחים גבוהים".

לדברי קובו, הוא השתכנע להשקיע בבורסה דרך וולפרט, וסוכם ביניהם כי וולפרט יקבל ממנו 20% מהרווח שייווצר בתיק ניירות הערך. קובו טען בתביעתו כי הוא "נתן אמון מוחלט ויד חופשית לוולפרט, תוך אמון מוחלט בכישוריו וביכולתו המקצועית כפי שהציג את עצמו, לנהל עבורו את תיק ניירות הערך בתקופה שבין ספטמבר 2009 לפברואר 2013".

לדברי קובו, במסגרת פעילותו העסקית הוא נדרש לחתום על מסגרת אשראי של 3 מיליון שקל לטובת ההשקעה בתיק ניירות הערך, שניהל עבורו וולפרט.

"קובו סמך על וולפרט ונתן בו אמון מוחלט, ולא התעניין באופן ניהול תיק ההשקעות על-ידי וולפרט, שמעולם לא עדכן את קובו לגבי מדיניות ההשקעה ו/או זהות המניות שאותן בחר לרכוש ו/או למכור".

לפי התביעה, בדיעבד התברר לקובו כי "וולפרט ניהל את תיק ניירות הערך שלו בצורה רשלנית, תוך שרכש מספר מצומצם של מניות ספקולטיביות ובהיקפים גדולים. זאת, תוך שלמרבית המניות שרכש לתיק ישנו מכנה-משותף, והוא שמרבית המניות האלה מוחזקות על-ידי אותם בעלי עניין".

קובו אף צירף לתביעתו את פירוט ההחזקות בתיק ניירות הערך שניהל עבורו וולפרט, ועל-פי הנטען, כאשר וולפרט וקובו נפגשו במשך כל תקופת ניהול התיק, וולפרט נהג להרגיע אותו ואמר לו: "אל תדאג, הכול בסדר, מקסימום יש הפסד קטן".

קובו טען כי יותר מאוחר התברר לו כי וולפרט גרם לו להפסדים העולים על 3 מיליון שקל כתוצאה מניהול כושל של התיק ורשלנות רבתי מצדו של וולפרט. לטענת קובו, "לא זאת אף זאת, מבדיקת התנועות בחשבון ניירות הערך עולה בדיעבד כי וולפרט נטש את ניהול תיק ניירות הערך של קובו כבר בינואר 2011, בלי שעדכן את קובו, ולא דאג לממש את תיק ניירות הערך שבניהולו, ולא הציע לקובו להעביר את התיק למנהל אחר".

מנגד, וולפרט טען - באמצעות עורכי הדין רם דקל ומיכאל פטרמן - כי מדובר ב"תביעה הזויה וחסרת בסיס". לדברי וולפרט, "התביעה שהגיש נגדי בבו קובו היא חסרת בסיס, מופרכת והזויה. מעולם לא ניהלתי תיקים של אף אחד, אלא רק עזרתי לקובו בדברים שביקש ממני. אני מאמין שהאמת הזו תצא לאור, ומאחל לקובו שתהיה לו שנה טובה ושרק יהיה בריא. כואב לי הלב עליו, וכואב לי הלב שחברות של 30 שנה בינינו מסתיימת בצורה הזו, אבל האמת תנצח".

בסופו של דבר, כאמור, הגיעו השניים לפשרה, ואולי עכשיו הם יוכלו לחזור להיות חברים.

עורכי הדין ערן פלס ואשר דויטש, באי-כוחו של קובו, ועורכי הדין רם דקל ומיכאל פיטרמן, באי-כוחו של וולפרט, סירבו להגיב לדברים.