התנגדות לחבילת שכר למנכ"ל מזור בהיקף של כ-7.5 מיליון שקל

הרקע לבקשה - ההסכם עם חברת מדטרוניק ■ עיקר התשלום - באופציות הנמצאות בתוך הכסף ומבשילות בעוד שנתיים ■ בעל מניות פרטי, עמית שיף: "צריך לראות קודם אילו תוצאות יניב ההסכם"

המנכ"ל אורי הדומי. השכר לא עודכן שנתיים / צילום: איל יצהר
המנכ"ל אורי הדומי. השכר לא עודכן שנתיים / צילום: איל יצהר

חברת מזור רובוטיקה , המפתחת מערכות רובוטיות לניתוחי עמוד שדרה, הודיעה בשבוע שעבר על כינוס אסיפה כללית, שבה תעלה להצבעה חבילת השכר המעודכנת של מנכ"ל החברה, אורי הדומי. בעל מניות פרטי, עו"ד עמית שיף, אשר מחזיק במניות מזור בשווי של 52 אלף שקל, שלח לחברה מכתב התנגדות לשכר המוצע ובנוסף טען כי בדיווח על האסיפה היו חסרים פרטים. שוויה של מזור עומד היום על כ-1.4 מיליארד שקל, לאחר עלייה של 53% מתחילת השנה.

הרקע לשידרוג שכרו של הדומי הוא חתימה על הסכם משמעותי למזור בחודש שעבר עם חברת מדטרוניק הבינלאומית, אשר תבצע השקעה של עשרות מיליוני דולרים בחברה וגם תשווק יחד עם מזור את מוצר הדור הבא שלה.

להסכם ישנו פוטנציאל לשנות את פניה של מזור, אולם השינוי הגדול יגיע רק אם תממש מדטרוניק את האופציה להיכנס לשלב השני של ההסכם, הכולל התחייבות להזמנות במאות מיליוני דולרים.

מזור נגד בעל המניות הפרטי

הדומי, שעלות העסקתו אשתקד עמדה על 571 אלף דולר (כ-2.2 מיליון שקל), מבקש בונוס מיידי של 900 אלף שקל, שכר חודשי של 80 אלף שקל, שיעודכן רטרואקטיבית לתחילת מארס 2016 (שדרוג של 10,000 שקל בחודש) וכן אופציות הניתנות למימוש לפי מחיר מניית מזור רגע לפני סגירת העסקה (ההיגיון בכך הוא שהדומי נהנה מהעליה שיצרה העסקה במחיר מניית מזור). המניות יתממשו בחלקים לאורך 4 שנים החל משנתיים מהיום, או באופן מואץ אם תיכנס עסקת מדטרוניק לשלב השני. על פי מודל בלק אנד שולס, האופציות שוות כ-6.5 מיליון שקל. יצויין כי כל עובדי מזור קיבלו אופציות באותו מחיר מימוש. 

שיף: "אני לא מתנגד לתגמול של מנכ"ל עבור עבודה טובה, ואין כאן כוונה לעשות מהפיכות בחברה. אולם התחושה היא שהתגמול ניתן עבור עבודה שטרם בוצעה. ההסכם עם מדטרוניק חשוב, אך עדיין לא ברור מה בדיוק יהיו תוצאותיו. הייתי שמח לראות חלק מהבונוס ניתן היום עבור חתימת ההסכם וחלקו מתממש עם התקדמות ההסכם, ואת המניות במחיר מימוש שמתמרץ להעלות את מחיר המניה".

- האם עצם חתימת ההסכם לא ראויה לתגמול בעיניך, בהתחשב בכך שהוא מתומחר כבר בחלקו במחיר המניה?

"ההסכם כן מצדיק תגמול מסוים, אולם הוא צריך להיות סביר יותר".ליו

שיף טען במכתב שלו למזור כי היו חסרים בהצהרה פרטים כגון האם הסכם השכר של הדומי היה חלק מההסכם עם מדטרוניק וכן פרטים טכניים כגון חישוב ערך הבלק אנד שולס של האופציות, טבלאות השוואה של מחיר המימוש למחירים היסטוריים ופרטים נוספים מסוג זה. מזור דיווחה כי היא דוחה את הטענות. החברה, שנסחרת כחברה דואלית בתל אביב ובנאסד"ק, מחויבת לחוקי דיווח אמריקאיים, שהם פחות מחמירים מהישראלים בכל הקשור לפירוט בקשה לשכר.

יו"ר החברה, יונתן אדרת: "שכרו של אורי הדומי לא עודכן כשנתיים. מצאנו כי ראוי להוסיף תוספת שהיא תואמת את השכר המקובל בחברות דואליות.

"רכיבי הבונוס משקפים עבודה על העסקה שנמשכה כחמש שנים, בעצימות גבוהה ונמוכה, מול מדטרוניק ומול גורמים אחרים. אורי הוביל את המהלכים עד שהגיע לעסקה מאוד טובה לחברה. אורי הוא אחד המנהלים הטובים ביותר שעבדתי איתם וכך חושבים גם יתר חברי הדירקטוריון".

מניית מזור
 מניית מזור