מאפיית אנג'ל ושותפתה מוכרות חלקן ב"עד 120" ב-24 מ' ש'

השתיים ימכרו יחד 18% מהזכויות בשותפות המחזיקה בנכס בהוד השרון להפניקס, בעלת השליטה ב"עד 120" ■ התמורה לאנג'ל: כמעט 11 מיליון שקל, כאשר היקף העסקה הכולל יעמוד על 24 מיליון שקל

מאפיית אנג’ל עד 120" הוד השרון / צילום: אתר החברה
מאפיית אנג’ל עד 120" הוד השרון / צילום: אתר החברה

על רקע הקושי של מאפיית אנג'ל להציג רווחים בשנים האחרונות, היא הודיעה היום (א') על מכירת החזקותיה (8%) בבית הדיור המוגן של רשת "עד 120" בהוד השרון, תמורת קרוב ל-11 מיליון שקל. באנג'ל ציינו, כי החברה חתמה על הסכם למכירת זכויותיה יחד עם בעלת החזקות מיעוט נוספת בנכס, שתצטרף למכירה, כך שהיקף העסקה הכולל יעמוד על 24 מיליון שקל, תמורת כ-18% מהזכויות בשותפות המחזיקה בנכס. התמורה תשולם עד 45 ימים מיום חתימת ההסכם, ובאנג'ל התחייבו להסיר את השיעבוד הכללי שיש על הנכס עד לביצוע העסקה.

הרוכשת בעסקה היא חברת הפניקס, בעלת השליטה ברשת "עד 120", המפעילה בסך הכול שלושה מרכזים תחת מותג זה - בראשון לציון, בתל אביב ובהוד השרון - ופועלת באחרונה להרחבת הפעילות. בתחילת השנה זכתה "עד 120" במכרז לרכישת קרקע במודיעין תמורת 46 מיליון שקל, שם היא מתכננת הקמת סניף רביעי בעלות מוערכת של 210-220 מיליון שקל, ובאחרונה פורסם ב"גלובס" כי הפניקס בוחנת אפשרות לרכוש מידי גיל דנקנר ומשפחתו זכויות בנייה סמוך לקניון קסטרא שבחיפה לטובת הקמת שני מגדלים לדיור מוגן.

כאמור, הרווחיות של מאפיית אנג'ל נמצאת בשנים האחרונות במצב מאתגר. אנג'ל פועלת בשלושה מגזרים - ייצור ושיווק לחם, ייצור ושיווק עוגות תחת המותג "אנג'ל" וייצור ושיווק עוגות ופיתות בארה"ב, תחת המותג Angel Bakery. נוסף על כך לחברה רשת בתי קפה. מניית אנג'ל התחזקה בשנה האחרונה ב-17%, ומחירה משקף לחברה שווי של כ-160 מיליון שקל.

בסיכום הרבעון הראשון של השנה הציגה אנג'ל רווח נקי של כ-3 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-2.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת למרות שהכנסותיה נשחקו בכ-5% ל-130 מיליון שקל, בעיקר בהשפעת ירידת מחירי הלחם בפיקוח. אנג'ל נהנתה מצמצום מחירי האנרגיה וחומרי הגלם, שסייע לה לשפר את הרווח הגולמי, וכן צמצמה את הוצאותיה השונות.

אולם במבט על תוצאותיה בשנים האחרונות עולה כי מ-2011 הפסדיה של המאפייה מצטברים ל-28 מיליון שקל.