קליבלנד אלופת ה-NBA אחרי שגברה 89:93 על גולדן סטייט

הקאבס רשמו ניצחון גדול בחוץ, וזכו בתואר הראשון בתולדותיהם בסיומו של משחק דרמטי ■ לברון ג'יימס, ה-MVP של הסדרה, סיים עם טריפל דאבל גדול (27, 11 ו-11), קיירי אירווינג קלע את השלשה המכריעה, קרי שוב אכזב

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס, NBA / צלם: רויטרס
לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס, NBA / צלם: רויטרס

היסטוריה בארה"ב: קליבלנד קאבלירס זכתה הבוקר (ב') באליפות הראשונה בתולדותיה, אחרי שגברה 89:93 על גולדן סטייט והשלימה ניצחון 3:4 בסדרת גמר ה-NBA. לברון ג'יימס, שחזר לפני שנתיים לקבוצת נעוריו, הצליח לעמוד במשימה כשהוליך את הקבוצה לניצחון מדהים על הווריירס ברגע האמת, ועזר לקליבלנד להיות הקבוצה הראשונה בתולדות הליגה שחוזרת מפיגור 3:1 בסדרת גמר.

הקאבס, כזכור, פיטרו במהלך העונה את המאמן דייויד בלאט, אבל מאז טיירון לו שינה את הרוח בקבוצה והוליך אותה לתואר ההיסטורי, הכל כך מתוק, מול מי שנחשבה לאחת הקבוצות הגדולות בתולדות ה-NBA.

בצד השני אכזבה גדולה לווריירס, שסיימו את העונה הרגילה עם המאזן הטוב בכל הזמנים (9:73), אבל נכנעו ברגע האמת, בסיומו של משחק דרמטי, שכלל 20 שינויי הובלה.

לברון ג'יימס שוב הצטיין והמשיך את הסדרה המצוינת שלו, כשסיים עם 27 נקודות, 11 ריבאונדים ו-11 אסיסטים. בסיום הוא נראה נרגש על הפרקט, ובכה על המגרש לעיני הקהל המקומי בגולדן סטייט. "קליבלנד, זה בשבילך", קרא הכוכב, שכמובן זכה גם בתואר ה-MVP של הסדרה.

קיירי אירווינג, האיש שנפצע במשחק הראשון של הסדרה בשנה שעברה, היה זה שעזר לקליבנד להבטיח את הניצחון, כשקלע שלשה גדולה 53 שניות לסיום, אחרי למעלה משלוש דקות ללא סל בשני הצדדים. אירווינג סיים עם 26 נקודות, ג'יי אר סמית הוסיף 12, וקווין לאב היה יעיל עם 9 נקודות ו-14 כדורים חוזרים במשחק הכי חשוב בתודלות המועדון.

בצד השני, כמובן אכזבה גדולה. גולדן סטייט הגיעה כפייבוריטית הברורה לסדרה, אחרי שאת העונה הרגילה סיימה במאזן הטוב בכל הזמנים, ואחרי שכבר הוליכה 1:3 בסדרה ונראתה בשליטה מוחלטת, אבל במחצית השנייה קליבלנד ניצחה 40:51 והתקשו לעמוד בלחץ הגדול.

סטפן קרי, ה-MVP של העונה הרגילה, המשיך את הסדרה המאכזבת שלו כשאת המשחק המכריע סיים עם 17 נקודות ב-6 מ-19 בלבד מהשדה, כולל 4 איבודים. דריימונד גרין היה המצטיין בשורות הווריירס, עם 32 נקודות (11 מ-15 מהשדה, 6 מ-8 מהשלוש), 15 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, אבל קליי תומפסון הסתפק ב-14 נקודות, כשה"ספלאש בראדרס" מסיימים את המשחק עם 6 מ-24 במצטבר מעבר לקשת.

קליבלנד נחשבה ללוזרית הגדולה של הספורט האמריקאי, אבל אחרי ש-32 פעמים ברציפות קבוצות שפיגרו 3:1 בסדרת הגמר גם הפסידו אותה, הגיעה קליבלנד ועשתה היסטוריה. זה היה רק סמלי שלברון, הילד מאקרון אוהיו, היה זה שחתום על הנקודה האחרונה של המשחק, זו שהבטיחה לעיר קליבלנד אליפות ראשונה אחרי 52 שנים ללא תואר.

לברון, ששיחק 47 דקות, גם רשום על אחד המהלכים הגדולים של המשחק, כשרדף אחרי איגודלה וחסם אותו 1:50 דקות לסיום, במהלך שיכול היה להעניק לגולדן סטייט יתרון. בסופו של דבר הוא שיפר את מאזנו בסדרות גמר ל-4:3 באליפות השלישית שלו בקריירה, ולאור היכולת המופלאה שלו בסדרה (קלע פעמיים 41 נקודות במשחקים 5 ו-6), מיצב את מעמדו כאחד השחקנים הגדולים בתולדות המשחק.