צפו: 6 אפליקציות שוות שכל מי שנוסע לחו"ל חייב להכיר

העידן הדיגיטלי יצר מציאות חדשה בתחום התיירות, לפיה את ההמלצות הטובות באמת תוכלו למצוא בעזרת חוכמת ההמונים ■ צפו ברשימת אפליקציות התיירות הבולטות

לקבל המלצות ממדריכי תיירים זה נחמד, אבל לפעמים ההמלצות הטובות באמת הן של תושבים מקומיים. כך רכשו להן האפליקציות המתבססות על חוכמת ההמונים מקום של כבוד.

קחו לדוגמה את אפליקציית ילפ, שמציעה יותר מ-100 מיליון חוות-דעת על מקומות בילוי ומסעדות ברחבי הגלובוס, ואת אפליקציית גו-גו-בוט, שתשמש עבורכם מדריך עם שלל המלצות מקומיות בעיר שבא אתם נמצאים.

אם אתם רוצים להרגיש מקומיים של ממש, האפליקציה לייק א-לוקל תאגד עבורכם טיפים שנתנו תושבים מקומיים ב-55 ערים ברחבי העולם על מקומות בילוי ואוכל פחות תיירותיים, כשהיא מספקת בנוסף מידע על סיורים מקומיים, מציגה מפות ומאפשרת לבנות רשימת יעדים שתרצו לבקר בהם.

אפשר לעבור גם לקשר אישי יותר: האפליקציה טרוול-טוגד'ר מיועדת לחיות רשתות חברתיות שרוצות להיות מחוברות בכל מקום. האפליקציה תחבר אתכם למי שכבר נמצא ביעד, ותוכלו לקבל ממנו המלצות, לשתף בתמונות ועוד.

ואם זה לא מספיק, איש אז האפליקציה הישראלית קול קאזן מציעה לשדך בין תושבים מקומיים לתיירים ולהפוך אותם ל"בני-הדודים" הקוליים זה של זה. האפליקציה נמצאת כרגע בשלבים ראשונים של פיילוט בתל-אביב ועדיין לא פועלת ברחבי העולם, אך אם היא תצליח להכות שורש, היא תבטיח חוויית טיול אחרת: בוחרים את היעד שאליו טסים, מגלים כמה "בני-דודים" פוטנציאליים מחכים לכם שם ומבצעים התאמה אופטימלית לפי תחומי עניין, גיל וכדומה. "בן-הדוד" המקומי כבר ידאג לכם ביעד. בתל-אביב כבר נרשמו כ-40 "בני-דודים": סטודנטים, מעצבים, מוזיקאים, פרסומאים ושחקנים.

האפליקציה הכי שימושית אולי היא זו שתגלה לכם איפה יש רשת אלחוטית חינמית בקרבת מקום. אפלקציית ווי-פי מאפ תספק לכם לא רק רשימה של הנקודות הקרובות, אלא גם את הסיסמאות הנדרשות. המידע החשוב הזה מוזן על-ידי גולשים אחרים, והוא מקיף יותר מ-100 אלף ערים ברחבי העולם.