אלון מאסק "עיצבן" את משקיעי טסלה והמניה נפלה בכ-12%

מייסד ומנכ"ל טסלה הודיע אתמול כי הציע לרכוש את החברה השנייה שהוא אחד ממייסדיה - סולאר-סיטי ■ הצעת הרכש עומדת על 2.8 מיליארד דולר בעסקת מניות ■ מניית סולאר-סיטי זינקה במסחר המאוחר כ-15%

אלון מאסק / צילום: בלומברג
אלון מאסק / צילום: בלומברג

מניית סולאר-סיטי ׁ(סימול: SCTY) זינקה אתמול (ג') במסחר המאוחר בכ-15%, לאחר שאלון מאסק, אחד ממייסדי החברה, הציע למזג אותה עם החברה השנייה שבבעלותו, טסלה. זאת תמורת סכום של 2.8 מיליארד דולר בעסקת מניות בלבד.

משקיעי טסלה  לא אהבו את רעיון המיזוג ושלחו את מניית החברה לירידות של יותר מ-12% במסחר המאוחר, מתחת ל-200 דולר, לראשונה מאז חודש מארס השנה. מאסק ציין אתמול כי המיזוג יאפשר ללקוחות טסלה לקבל מוצר שלם של אנרגיה נקייה. ההצעה של טסלה תידון בדירקטוריונים של שתי החברות ותלויה באישורם.

סולאר-סיטי היא אחת החברות הגדולות בארה"ב לאספקת אנרגיה סולארית למשקי הבית הפרטיים. היא נסחרת לפי שווי שוק של כ-32 מיליארד דולר וב-3 החודשים האחרונים סלבה מתנודתיות גבוהה. אתמול, לפני ההודעה, בגולדמן זאקס פרסמו סקירה שבה העריכו כי החברה היא בין הגרועות בסקטור מבחינת פוטנציאל הצמיחה שלה.

אחת הדאגות של משקיעי טסלה היא קצב "שריפת" המזומנים הגבוה של סולאר-סיטי. למעשה, אם המיזוג בין שתי החברות יאושר, יתווסף לטסלה החוב של סולאר-סיטי, שעומד על כ-700 מיליון דולר. 

במורגן סטנלי מעריכים שגם ההוצאות של טסלה גבוהות מדי. אנליסטים בבנק ההשקעות חתכו לאחרונה את מחיר היעד של טסלה לרמה של 333 דולר, לעומת מחיר יעד קודם של 450 דולר. הם ציינו כי החברה "שורפת" מזומנים בקצב גבוה מדי ולא בטוח שהיא תצליח לעמוד ביעדי המכירות השנה.