לאחר העברת השליטה: אנגל הבטיחה גיוס חוב של 160 מיליון שקל

החברה נהנתה מביקושי יתר בשלב המוסדי בהנפקת אג"ח שהיא מקדמת ■ הריבית שקלית של 4.95% ובמח"מ של כ-6 שנים ■ לחברה כיום שתי סדרות אג"ח נסחרות (ו' ו-ז') בהיקף של כ-135 מיליון שקל ובתשואות של כ-3%-5%

אלי גבאי / צילום: רועי בר
אלי גבאי / צילום: רועי בר

כשלושה חודשים לאחר שביהמ"ש אישר את העברת מניות השליטה באנגל משאבים  לידי דיוויד מוריס, שהחזיק בה בעבר, ושותפו איש העסקים, אלי גבאי, חברת הנדל"ן מתקרבת להשלמת גיוס חוב ראשון בבורסה.

אנגל משאבים עדכנה הבוקר (ד') כי השלימה את השלב המוסדי בהנפקת אג"ח שהיא מקדמת ובו נהנתה מביקושי יתר. במסגרתו היא הבטיחה גיוס של כ-160 מיליון שקל בריבית שקלית של 4.95% ובמח"מ של כ-6 שנים. לחברה כיום שתי סדרות אג"ח נסחרות (ו' ו-ז') בהיקף של כ-135 מיליון שקל ובתשואות של כ-3%-5%.

הגיוס הנוכחי מתבצע לאחר שב-2011 השלים דיוויד מוריס הסדר חוב באנגל משאבים, במסגרתו בוצעה תספורת של כ-50%.

בתחילת 2014 עברו מניותיו של מוריס לכונסי נכסים בעקבות דרישת Loyal Bank, בגין הלוואה שנלקחה על-ידי מוריס (באמצעות חברת GBES) ולא הוחזרה לבנק. במהלך 2015 חבר מוריס לגבאי, העוסק בתחום הנדל"ן, בניסיון לרכוש את השליטה בחברה מחדש, וזאת לאחר גיבוש הבנות מול הבנק הנושה. לאחר התנגדות המחזיקים לחזרתו של מוריס וכישלונו של גבאי לרכוש את החברה לבדו, בעקבות מעצרו על-ידי רשות ניירות ערך בחשדות שונים, השניים קיבלו בחודש מארס האחרון את אישור ביהמ"ש לרכישת השליטה בחברה תמורת 6.5 מיליון אירו, והזרמה של כ-20 מיליון שקל לקופת החברה בשנים הקרובות.