סמי סגול ימכור 80% מכתר פלסטיק לפי 1.8 מיליארד ד'

זאת לאחר שדרש 2 מיליארד דולר עבור הבעלות המלאה בחברה ■ המועמדת המובילה לרכישה היא קרן CVC יחד עם בנק ההשקעות גולדמן זאקס

סמי סגול. עשוי להישאר בעל מניות מיעוט בכתר / צילום: תמר מצפי
סמי סגול. עשוי להישאר בעל מניות מיעוט בכתר / צילום: תמר מצפי

התפתחות בהליך המכירה של חברת כתר פלסטיק. ל"גלובס" נודע כי בעל השליטה בחברה, סמי סגול, מקדם מתווה שלפיו ימכור רק 80% ממניות החברה לפי שווי חברה של כ-1.8 מיליארד דולר ויקבל אופציה למכירת יתרת המניות (בדומה לאופן שבו רכשה ברקשייר האת'ווי את מניות משפחת ורטהיימר בחברת ישקר).

עד היום התעקש סגול על תמורה של 2 מיליארד דולר עבור מכירת מלוא הבעלות בענקית מוצרי הפלסטיק, תמורה שאותה לא הצליח לקבל.

המתווה החדש, אם ייצא לפועל, יאפשר לסגול למכור את רוב מניותיו בכתר לפי שווי חברה גבוה יותר ממה שיכול היה לקבל עבור 100% מהמניות, וגם יותיר אותו עם 20% ממניות החברה.

הליך המכירה של כתר נמשך כבר יותר משנה, ובשבועות הקרובים אמורים הגופים שהצעותיהם עברו את הסינון הראשוני להגיש הצעות רכישה מחייבות. את המכירה מנהל מטעם כתר ד"ר יונתן קולודני, שעמד בעבר בראש חברת הייעוץ מקינזי ישראל, לצד בנק רוטשילד. המועמדות הסופיות לביצוע הרכישה הן כולן קרנות זרות, והמועמדת המובילה היא קבוצה המורכבת מקרן CVC (שהתמודדה בעבר על השליטה בכלל ביטוח), ובנק ההשקעות גולדמן זאקס. הגופים הנוספים שעברו את השלב הראשון הם ככל הידוע הקרנות קרלייל גרופ ו-BC פרטנרס. ההצעות הגבוהות ביותר שהוגשו עד היום לרכישת בעלות בכתר פלסטיק נקבו בסכום של כ-1.5 מיליארד דולר.

כתר פלסטיק נוסדה בשנת 1948 כבית מלאכה לייצור צעצועים ומוצרי בית ביפו, שבין מקימיו היה יוסף סגול. בשנת 1971 רכש סגול את חלקיהם של שותפיו והפך לבעל החברה, שעברה בהמשך לבעלות ילדיו, סמי ויצחק סגול. כתר מייצרת מוצרי פלסטיק לשימוש ביתי, מוצרי אחסון, ארגזים, מדפים ועוד. החברה מעסיקה אלפי עובדים ומייצרת בכ-30 מפעלים בישראל, ארה"ב ואירופה. החברה משווקת את מוצריה בכל העולם.

מנתוניה הפיננסיים של החברה, שהועברו לידי רוכשים פוטנציאליים, עולה שאת שנת 2015 סיימה כתר פלסטיק עם הכנסות של 769 מיליון אירו, זינוק של כ-20% לעומת 2014 ושל 32% לעומת 2013. כשליש מההכנסות אשתקד נבעו ממכירות בצפון אמריקה, שם שוכן לקוח מרכזי של כתר, רשת הום דיפו, בעוד שבריטניה הייתה אחראית ל-14% מהמכירות, צרפת ל-12% וישראל לכ-5%.

הרווח הגולמי של כתר עמד ב-2015 על 282 מיליון אירו, זינוק של 45% לעומת 2014 ושיעור רווחיות יוצא דופן של 37% מהמכירות לעומת כ-30% מהמכירות ב-2014. את שיעור הרווח הגולמי הגבוה ביותר השיגה אשתקד כתר בישראל - 54% מהמכירות - בעוד שבצפון אמריקה עמד שיעור הרווחיות הגולמית על כ-33%, בבריטניה על 39% ובצרפת על 37% מהמכירות.

תוצאות כתר פלסטיק
 תוצאות כתר פלסטיק