צפו: לדבר הזה יש השפעה מכרעת על זהות נשיא ארה"ב הבא

חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס השוו לאחרונה את קולותיהם של הילרי קלינטון ודונלד טראמפ בעצרות ובתוכניות אירוח, וחשפו פרט מרתק ובלתי צפוי שעשוי להכריע את גורל הבחירות

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

בשביל להיות פוליטיקאי צריך לדעת להפגין נוכחות, כוח, מומחיות וגם לדעת להיות מסוגלים להתחבב על הקהל. מנהיג כריזמטי נתפס ככזה שמסוגל לאחד את עמו אולם היום סבורים קצת אחרת.

חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס, מהמרכז הרפואי לחקר הקול, השוו לאחרונה את קולותיהם של הילארי קלינטון, ברני סנדרס, דונאלד טראמפ וקרלי פיורינה. הממצאים שלהם הראו שלמרות שכל אחד מהמועמדים הציג מסר אחר, כולם השתמשו באותו קול, באותו טון או טכניקה קולית, מה שגרם להם להיראות יותר כריזמטיים.

הקול של ארבעת המועמדים נאמד בשלושה מצבים - בעצרת, בפגישה עם קולגות פוליטיקאים ובתוכניות אירוח. כאשר ארבעת המועמדים דיברו באולמות גדולים עם מצביעים רבים, הם השתמשו בתדר קול מסויים שנחשב להיות התדר המפתח העיקרי לכריזמה, אולם כאשר דיברו אל קולגות פוליטיקאים הקול שלהם עבר מטון נמוך לגבוה.

את הממצאים הכריזמטיים הללו בחנו גם חוקרים מאוניברסיטת קווינסלנד באוסטרליה - למה לנצל כריזמה רק לענייני פוליטיקה אם אפשר גם לשפר את תפיסת הפרט בעיניי הזולת. החוקרים האוסטרלים בחנו מנטלית ארבע מאות ושבעה עשר משתתפים. תוצאות המבדקים הראו כי אנשים שעונים יותר מהר לשאלות ושמסוגלים לדמיין משימות ויזואליות נתפסו כהרבה יותר כריזמטיים מאשר חבריהם למחקר. מסקנתם היתה כי מנטל-קוויקנס נחשבת בימינו ליתרון מובהק על פני איי-קיו ותכונות אופי אחרות.

אז אולי זה משהו שכדאי שתחשבו עליו בפגישות האישיות או העסקיות העתידיות שלכם.

צפו בווידאו.