הסולחה בדרך? יורם באומן ועדי כהן הגיעו לפגישה בקשת

האם אחד המשברים הקשים של השנים האחרונות בענף המדיה בין זכיינית ערוץ 2 קשת לחברת זניט מדיה בדרך לפתרון? ■ כהן: "זניט וספקיה, ובכללם קשת, נפגשים כעניין שבשגרה"

יורם באומן ועדי כהן יוצאים ממשרדי קשת/ צילום: ענת ביין
יורם באומן ועדי כהן יוצאים ממשרדי קשת/ צילום: ענת ביין

האם אחד המשברים הקשים של השנים האחרונות בענף המדיה בין זכיינית ערוץ 2 קשת לחברת המדיה זניט מדיה בדרך לפתרון? ל"גלובס" נודע כי לאחר האיומים, המכתבים והחרמות, הגיעו היום (ה') יורם באומן, יו"ר קבוצת פובליסיס, ועדי כהן, יו"ר זניט מדיה, לפגישה עם קשת.  

כזכור, בשבועות האחרונים ניהלו שני הצדדים קרב עיקש זה מול זה. כפי שנחשף ב"גלובס", בין זניט לזכייניות הטלוויזיה המסחרית קיימות מזה זמן אי-הבנות מסחריות, ששיאן הגיע בעת קמפיין ההשקה המחודשת למותג פרטנר. הזכייניות לא איפשרו לחברת המדיה מיקומים טובים עבור פרטנר, וזניט הגיעה להשקה המחודשת של המותג ללא כלים להעלות קמפיין אפקטיבי - לא מבחינת מיקומים ולא מבחינת המחיר עבור נקודה. כתוצאה מכך החליטה פרטנר להשהות את הקמפיין הטלווייוני ולרדת מהאוויר במדיום זה. 

בשבועות שלאחר מכן התנהל משא-ומתן בין אנשי זניט לכל אחת מזכייניות הטלוויזיה. מול רשת וערוץ 10 הצליחה החברה להגיע להבנות מסחריות שהגדירו את מערכת היחסים במונחים של מחירים ועמלות, אולם עם קשת המשא-ומתן לא הגיע לכדי הסכם, והטונים עלו והפכו לצורמים יותר ויותר.

נראה כי בזניט החליטו כי הם יורים במלחמה הזאת בכל הנשק האפשרי, והם פנו לערוצים נוספים, כמו למשל פנייה לממונה על ההגבלים העסקיים בבקשה לבחון אם "מכתב ליבליך" (סמנכ"ל השיווק של קשת), הקושר בין מעברי תקציבי מדיה מחברה לחברה לבין עליית מחיר פוטנציאלית, הוא הגבל עסקי.

בעקבות הפנייה נפתחה בדיקה של הממונה. בהמשך נשלח מזניט מכתב התראה לחברי דירקטוריון קשת, בו נטען כי הזכיינית עוברת על חוק ההגבלים העסקיים ונוהגת בבריונות. 

בקשת נמנעו כל אותה העת מלחסום לחלוטין את המפרסמים של קשת מלהעלות לאוויר, אך לא סיפקו להם מיקומים מועדפים. זניט מצידה לא התעקשה על זמני הפרסום בקשת והפנתה נתחים גדולים יותר לרשת.

עתה נראה כי למרות הטונים הצורמים מחפשים הצדדים דרך לרדת מהעצים הגבוהים. האם הפגישה היום היא ראשיתו של הסכם? זמנים יגידו. 

עדי כהן, יו"ר זניט מדיה, מסר בתגובה: "זניט וספקיה, ובכללם קשת, נפגשים כעניין שבשגרה".