חיסכון לילדים - לעשיר ולעני

אתם יודעים כמה 2.7 מיליארד שקל כל שנה היו עוזרים לילדי הפריפריה?

אילוסטרציה תלמידים בכיתה / צלם: איל יצהר
אילוסטרציה תלמידים בכיתה / צלם: איל יצהר

בזבוז ואטימות. דווקא בשבוע שמיכאל ביטון, מנהיג צעדת השוויון מירוחם, סחף את הפריפריה וכבש את הכנסת, החליטו הפוליטיקאים להקציב כל שנה 2.7 מיליארד שקל שקל לטובת חיסכון 50 שקל לחודש לכל ילד.

כווולם. גם לנכדים של שרי אריסון, יצחק תשובה, בנימין נתניהו, שאול אלוביץ', נוני מוזס, שלדון אדלסון, אהוד אולמרט, אהוד ברק וחבריהם למאיון. גם לילדים של רקפת רוסק עמינח וגיל שוויד. כמה שיעורים פרטיים, מורים מצטיינים, חוגים, העשרות, מחשבים ומזגנים אפשר היה לממן בפריפריה במחיר הזה? תוך כדי כך ממליצה האקדמיה ללשון עברית לעברת את המילה "פריפריה" ולקבוע את המילה "שולה". מלשון שול, שוליים. שוב מתברר שעבור ירושלים - ירוחם, קרית שמונה וג'סר א-זרקא הם שולי השוליים.

לזכר עוזי משולם. האיש ששם את "ילדי תימן החטופים" על המפה נפטר חולה וכואב השבוע לפני 3 שנים. מאחוריו רדיפה ממסדית, בית סוהר, אבחונים מוטים ושלוש ועדות חקירה (1967, ועדת בהלול-מינקובסקי שקמה כשהגיעו צווי הגיוס לילדים שנעלמו; בשנות ה-80 ועדת שלגי; ב-1995 - ועדת קדמי). עליהן נאמר שהלבנים חקרו את הלבנים והוציאו אותם עוד יותר לבנים.

כחולי המדים. נשמת עיתון "דבר" המנוח התגלגלה מרח' שינקין לרח' ארלוזורוב, צפון ת"א, החודש, יוני 2016. 92 שנים לצאת הגיליון הראשון של "דבר - עיתון פועלי ארץ ישראל", יוני 1925, ו-20 שנה אחר כניעתו המושפלת ב-1996, רשם אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, שרץ לבחירות, מסה חגיגית לגיליון הפותח של אתר חדשות חדש - "דבר ראשון". כתב "העין השביעית" ראיין את עורך דבר המשוקם ושאל, "ניסנקורן בקרוב ירוץ לעוד קדנציה בבחירות לראשות ההסתדרות, יהיה לכם חופש לסקר את הבחירות האלה בצורה נקייה?" השיב לו העורך גיל פלוטקין: "אין לי ספק שניהנה מחופש ונהנים מחופש...".

הבוקר (ה') הגיע "תחקיר דבר ראשון". הכותרת - "הפיגוע בשרונה, השאלות". "הפיגוע בשרונה התרחש כ-30 מטר ממאבטחי 'שרונה מרקט'. ובכל זאת מי שלכד את המחבל הנמלט היו מאבטחי רשות השידור, המרוחקים כ-200 מטר ממקום הפיגוע. מדוע? ואיך זה קשור למספר השוטרים בישראל? תחקיר".

בעמודי התחקיר מופיע המשפט "ואכן... לא צריך להיות מומחה לאבטחה כדי להבחין שקיים הבדל בין המאבטחים מחברת 'מוקד אמון', שניצבים בשער הקניון, בדרך כלל מבוגרים ואולי אף גימלאים, לעומת המראה הבוטח יותר של גברים צעירים הניצבים בשערי רשות השידור...". סיכום מתבקש: "יש לנו שוטרים מצוינים", מצוטט המרואיין המרכזי תנ"צ (בדימוס) דובי יונג, "אבל את המשטרה צריך להכפיל".

בקיצור ניסנקורן: מבוגרים וגמלאים - OUT. צעירים ומראה בטוח - IN. וזה קורה בשבוע בו נחשף-נחשד שגם בחורינו בכחול (סוג של אדגר ג'יי הובר לעניים) מחזיקים פצצות מתקתקות על פוליטיקאים למקרה שיצטרכו, ויממה אחר הספין העלוב והצפוי של דוברות המשטרה, שזה הכול בגלל ביבי, שרוצה להחליש את חוקרינו המצוינים העשויים לבלי חת.

פרס על חינוך. פרס "יונת הזהב לשלום", מהפרסים היוקרתיים בעולם, הוענק לבית הילדים והנוער המיוחד והוותיק "נווה חנה" בקרית גת. הפרס נמסר לפני כחצי שנה בטקס חגיגי בהמבורג, גרמניה, לידי דודו וגנר, מנהל הבית, על טיפולו עתיר השנים בילדים ונוער שאינם יכולים לגדול בבית הוריהם. זאת, תוך שמירת הקשר עם הורי החניכים, חינוך לסובלנות, הבנה בין דתות, הקפדה על שירות צבאי ותרומה לקהילה. בין זוכי הפרס במהלך השנים: נלסון מנדלה, האפיפיור בנדיקטוס ה-16, הדלאי למה, אנגלה מרקל, מזכל האו"ם, אמנסטי, גרינפיס ועוד.

למה נזכרנו השבוע? כי לא ידענו קודם. למה לא ידענו קודם? כי המדינה התזזיתית הזו מתברברת כבר שנים אך ורק סביב אירועי ביבי-שרה שונאים-אוהבים. כי חוץ מזה שום דבר לא חשוב ולא מעניין. כי אם הוא חשוב או מעניין - הוא בטח איכשהו קשור...

stella-k@globes.co.il