עדי צים: "שמו אותי עם עבריינים, המשטרה התעללה בי"

צים, החשוד בביצוע עבירות מירמה, מס והלבנת הון במסגרת פרשת הונאה לכאורה בתחום שירותי כוח-האדם בהיקף של מעל ל-200 מיליון שקל, שוחרר למעצר-בית

השופט אביב שרון בבית המשפט השלום בראשון-לציון החליט לשחרר למעצר-בית את איש העסקים עדי צים, לשעבר מבעלי רשת הקמעונאות "כמעט חינם" וכיום בעלי חברת המימון וניכיון הצ'קים אס.אר אקורד.

צים נעצר בחשד לביצוע עבירות מירמה, מס והלבנת הון במסגרת פרשת הונאה לכאורה בתחום שירותי כוח-האדם בהיקף של מעל ל-200 מיליון שקל. הוא חשוד בכך שסייע, באמצעות החברה הציבורית אס.אר אקורד שבשליטתו, לבניית תשתית למירמה נגד רשויות המס, הביטוח הלאומי ומשרד הכלכלה, שכללה דיווחים כוזבים למדינה, ניפוח עסקאות והפקת חשבוניות כוזבות. זאת, לפי החשד, על-מנת לקבל הטבות והחזרים שאינם מגיעים לחברות ולחשודים המעורבים במירמה.

צים אמר בבית המשפט לגבי מעצרו כי "אומרים 'ההר הוליד עכבר', בסופו של דבר בית המשפט יראה שההר לא יוליד גם יתוש".

צים הוסיף כי "שמו אותי עם עברייניים, עולם הפשע, אני לא אוכל שבוע, אני בלי כדורים, המשטרה מנסה להתעלל בי, כי היא מפחדת שאצא לתקשורת. אמרו לי כמה פעמים לא לדבר עם התקשורת. אין להם עליי כלום, אני מראה להם הוכחות ומסמכים לכל דבר".

לדברי צים, "אני כבר 30 שנה עצמאי, בחיים לא היה לי אפילו עבירה של רפורט ואפילו לא של רשות המסים. לפני כשנתיים מכרתי יחד עם אח שלי את רשת 'כמעט חינם' ושילמתי עודף מס של 60 מיליון - כך שבית המשפט ידע כדי שאני אוכל לתת כסף לילדי בצורה ישרה.

"אני רוצה להדגיש - אני בן אדם מסודר, קניתי לאשתי שעון מפדני והראיתי קבלות, קבלות של מכולת הראיתי, קבלות של הרכב של אשתי, הם התעניינו, אני הראיתי קבלות. אני רוצה להגיד - יש לי מאות לקוחות, שחלקם נמצאים פה. אין לי ספק שבזה שעצרו את אס.אר אקורד הרסו לי את השם בבנקים. אין הוכחה, אני משתף פעולה מעל ומעבר", אמר.  

לפי החשד, מספר גורמים, חלקם עוסקים בתחום מתן שירותי כוח-אדם, חברו לגורמים שבבעלותם בתי עסק מורשים למתן שירותי מטבע ויצרו מנגנון שיטתי של דיווחים כוזבים, ניפוח עסקאות, הפקה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות והמרת כספים. זאת, על-מנת להפיק רווחים במירמה ולהונות את רשויות המס והביטוח הלאומי וכן את אגף ההסדרה במשרד הכלכלה, שהוא הרגולטור בתחום שירותי כוח-האדם. על-פי החשד, היקף המירמה מגיע למאות מיליוני שקלים.

חברת המימון החוץ-בנקאי אס.אר אקורד שבשליטת צים עוסקת במתן אשראי ובניכיון צ'קים. החברה, שהמטה שלה נמצא בבית צים ברמלה, פעילה כשנה וחצי, שבמהלכה היא הציגה גידול משמעותי בהכנסות וברווחים מרבעון לרבעון. יו"ר החברה הוא יאיר פודים, איש פיננסים ותיק בשוק ההון, ומנכ"ל החברה הוא רו"ח אודי ניר.