לאחר שיפור הצעת הרכש: מיטב דש רוכש עוד כ-8% מפנינסולה

הצלחת הצעת הרכש של מיטב דש התאפשרה לאחר שבית ההשקעות שיפר את הצעתו המקורית בכמעט 20% למניות פנינסולה

אילן רביב / צילום: איל יצהר
אילן רביב / צילום: איל יצהר

לאחר שהצעת הרכש הראשונה שניסה לקדם כשלה, בהמלצת דירקטוריון חברת פנינסולה, הצליח בית ההשקעות מיטב דש לממש את הצעת הרכש המיוחדת שלו ל-7.7% ממניות חברת המימון החוץ-בנקאי, שהוא כבר שולט בה. הצלחת הצעת הרכש של מיטב דש, בניהול אילן רביב שגם משמש כיו"ר פנינסולה, התאפשרה לאחר שבית ההשקעות שיפר את הצעתו המקורית בכמעט 20%.

להצעת הרכש השנייה של מיטב נענו עד כה כ-8.6% ממניות פנינסולה, אך בית ההשקעות ירכוש את שתכנן בתחילה. עוד אומרים בבית ההשקעות שניצעים שלא הביעו את עמדתם לגבי ההצעה או שהתנגדו לה, רשאים להיענות להצעה, באופן ובתנאים שבהם נעשתה ההיענות להצעת הרכש, עד אחר הצהריים ב-3 ביולי.

פנינסולה, שנסחרת בבורסה לפי שווי חברה של כ-181 מיליון שקל, עוסקת במתן אשראי לעסקים קטנים ובינוניים. מייסד החברה ומנהלה הוא מיכה אבני, ובית ההשקעות מיטב כבר מחזיק ב-43.5% ממניותיה. החברה רשמה ברבעון הראשון השנה רווח נקי של כ-2.3 מיליון שקל, לאחר שבכל שנת 2015 רשמה רווח נקי של כ-8.5 מיליון שקל.

עבור מיטב דש, שבשליטת צבי סטפק ואלי ברקת, ההחזקות בפנינסולה וב-eLoan נרכשו מתוך רצון להרחיב את תחומי הפעילות של בית ההשקעות לתחומים צומחים כגון העמדת אשראי חוץ-בנקאי - עסקי וקמעונאי.

מיטב דש הינו גוף שמתמקד בצמיחה אגרסיבית, ולצורך כך נוקט כבר שנים במדיניות אגרסיבית של מיזוגים ורכישות. באפריל 2015 רכש בית ההשקעות נתח מחברת eLoan, שהינה פלטפורמה אינטרנטית למימון המונים בשיטת Peer2Peer (עמית לעמית), ובאוגוסט אשתקד נכנס להחזקה בפנינסולה.

כמו כן, בית ההשקעות הודיע היום גם על רכישתה של י.ק.ב סוכנות ביטוח, שבראשות בנצי קפלן ואבי יעקובוביץ'.