סבב מינויים של מנהלים בכירים בבנק הפועלים

ארז יוסף מונה למשנה למנכ"ל, חבר הנהלה, מנהל תפעול ראשי ■ אלי זהב הומלץ ע"י הנהלת הבנק לתפקיד סמנכ"ל אשראי ומימון בקבוצת ישראכרט

אריק פינטו, המנכ"ל הנכנס של בנק הפועלים, ייכנס לתפקיד ב-1 באוגוסט 2016 לאחר השלמת תהליך החפיפה עם המנכ"ל היוצא, ציון קינן, כך הודיע היום (ג') דירקטוריון הבנק. פינטו הודיע היום על סבב מינויים בתפקידי ניהול בכיר, שייכנסו לתוקף עם כניסתו לתפקיד המנכ"ל.

נזכיר, כי אריק פינטו הומלץ לתפקיד מנכ"ל הבנק בסוף מאי 2016, על-ידי ועדת איתור שהקים הדירקטוריון, בראשות היו"ר, יאיר סרוסי , בעקבות הודעת ציון קינן על רצונו לסיים את תפקידו, והמינוי אושר על ידי המפקחת על הבנקים.

מינויים של מנהלים בכירים שאושרו:

 - ארז יוסף מונה למשנה למנכ"ל, חבר הנהלה, מנהל תפעול ראשי ( COO). יוסף עובד בבנק הפועלים 27 שנים. בתפקידו האחרון כיהן כמנהל אגף אסטרטגיה ו-PMO ארגוני בחטיבת ה-COO. 

- אלי זהב הומלץ על ידי הנהלת הבנק לתפקיד סמנכ"ל אשראי ומימון בקבוצת ישראכרט. המינוי טעון אישור של דירקטוריון ישראכרט. אלי זהב עובד בבנק הפועלים 26 שנים. בשלוש השנים האחרונות כיהן כמנהל האגף העסקי בחטיבה העסקית. 

- ג'קי כהן מונה למנהל האגף העסקי בחטיבה העסקית במקומו של אלי זהב. כהן עובד בבנק הפועלים 22 שנים. בשלוש השנים האחרונות כיהן כמנהל האגף המסחרי בחטיבה העסקית. 

- דלית רביב מונתה למנהלת האגף המסחרי בחטיבה העסקית. בתפקידה האחרון ניהלה את בנקאות פלטינום בחטיבה הקמעונאית. 

- רונית מאירי הראל מונתה למנהלת אגף אסטרטגיה ו-PMO ארגוני בחטיבת ה-COO. היא מחליפה את ארז יוסף, שמונה למשנה למנכ"ל, חבר הנהלה, מנהל חטיבת ה-COO. בחמש השנים האחרונות ניהלה את אגף חדרי עסקאות וברוקראג׳ בחטיבת שווקים פיננסיים. 

- ד"ר נעמי שפירר בלפר מונתה למנהלת אגף חדרי עסקאות וברוקראז'. בתפקידה האחרון ניהלה ד"ר שפירר בלפר את האגף לניהול נכסים והתחייבויות בבנק הפועלים, האחראי על הניהול הפיננסי של מאזן הבנק, לרבות ניהול סיכוני השוק והנזילות, פיתוח מוצרים פיננסיים מתקדמים ועוד. היא משמשת גם כמנכ"לית "פועלים הנפקות", זרוע הגיוס של הבנק, והיתה אחראית על הנפקת כתבי ההתחייבויות והאג"ח של הבנק בשוק ההון. בעבר מילאה תפקידי ניהול שונים בבנק הפועלים, בחטיבת השווקים הפיננסיים ובחטיבה הפיננסית. 

- מירב בן שושן כהן מונתה למנהלת אגף ניהול נכסים והתחייבויות. היא מחליפה את ד"ר נעמי שפירר בלפר. בתקופת עבודתה בבנק הקימה וניהלה את יחידת הנוסטרו בחטיבת שווקים פיננסים.

- רונן מידן, מנהל היחידה להשקעות ריאליות, יהיה אחראי גם על יחידת הנוסטרו בחטיבת שווקים פיננסיים ובנקאות בינלאומית. מידן ביצע מספר תפקידים בחטיבת ההשקעות. במסגרת תפקידו כמנהל היחידה להשקעות ריאליות ניהל רונן בחמש השנים האחרונות את תיק ההשקעות המנייתיות בארץ ובחו"ל, ועתה כאמור ינהל גם את יחידת הנוסטרו.

- אורן כהן בוטנסקי מונה למנהל מערך פועלים בטלפון בחטיבה הקמעונאית. בשבע השנים האחרונות שימש כסמנכ"ל שירות לקוחות ומכירות בקבוצת ישראכרט.

- אילת מרום מונתה למנהלת בנקאות פלטינום בחטיבה הקמעונאית, במקום דלית רביב. בתפקידה האחרון ניהלה את המרכז לבנקאות פרטית בינלאומית לתושבי חוץ, וקודם לכן ניהלה את מרכז הפלטינום ופריפרד בחיפה.

- מיכל ניר-שמחן מונתה למנהלת המרכז לבנקאות פרטית בינלאומית במקום אילת מרום. ניר-שמחן מכהנת כ-27 שנה בבנק בתפקידי ניהול שונים.

יאיר סרוסי, יו"ר בנק הפועלים מסר: "אני מודה למנכ"ל היוצא ציון קינן על שנים רבות של עשייה רצופת הישגים, ועל שבע שנים של שיתוף פעולה שהביא את הבנק לשיאים חדשים. אני מברך את אריק ומאחל לו הצלחה, ומשוכנע שסדרת המינויים שאושרו היום תביא להמשך הובלת המערכת הפיננסית".

אריק פינטו, המנכ"ל הנכנס של בנק הפועלים, מסר: "סבב המינויים הרחב מבסס את השדרה הניהולית של בנק הפועלים ומציב אותה בשורה הראשונה של המשק הישראלי מבחינה מקצועית. אני גאה בכך שהסבב מושתת ברובו על מינויים פנימיים, דבר שמעיד על הניסיון והמיומנות המקצועית הגבוהה שרוכשים עובדי ומנהלי הבנק".