מהומת ענק במשכן הכנסת: "להוריד את חנין זועבי מהדוכן"

חנין זועבי עלתה לנאום במהלך דיון על הסכם הפיוס עם טורקיה ועוררה סערה לאחר שאמרה כי חיילי צה"ל רוצחים ■ בעקבות דבריה החלו דחיפות וצעקות במשכן ומספר ח"כים הוצאו מהדיון

חנין זועבי / צלם: אוריה תדמור
חנין זועבי / צלם: אוריה תדמור

מהומה במשכן הכנסת: חברת הכנסת חנין זועבי עוררה זעם רב בנאומה במהלך דיון בנושא הסכם הפיוס עם טורקיה, בו טענה כי חיילי צה"ל הם רוצחים". חברי כנסת רבים קמו ממקומותיהם, ניגשו אל הדוכן, נפנפו בידיהם באיום לעבר זועבי ודרשו ממנהל הדיון להוריד אותה מן הדוכן. 

זועבי עלתה לנאום במהלך דיון מיוחד בנושא הסכם הפיוס בין ישראל לטורקיה, שבמסגרתו תשלם ישראל כ-20 מיליון שקלים למשפחות הרוגי משט המרמרה. בכך, לטענת זועבי, מודה ישראל כי טעתה בהתנהלותה בתקרית.

"כל הח"כים שהשתתפו בהסתה נגדי צריכים להתנצל", אמרה זועבי. "אני אקבל את הפיצויים ואתרום אותם למען המשט הבא, כי כל עוד יש מצור על עזה צריך לארגן עוד משטים".

הדברים האלה עוררו את זעמם של חברי כנסת רבים במשכן, ביניהם מיקי לוי (ליכוד), עליזה לביא (יש עתיד), נאווה בוקר (ליכוד) ואורן חזן (ליכוד), שצעק לעברה: "את בוגדת, לכי לעזה. את המסיתה הלאומית, את המסוכנת ביותר, את תומכת בטרור, צבועה".

לאחר מכן ניגש חזן אל סגן יו"ר הכנסת חמד עמאר ואמר לו: "יש גבול, תוריד אותה מהדוכן". עמאר דרש מזועבי להתנצל על דבריה כלפי חיילי צה"ל, ובמשך דקות ארוכות לא שב הדיון לסדרו, כשחברי הכנסת המשיכו בצעקות. חזן הוצא מהמליאה בשלב מסוים.