ועד הפקידים בבינלאומי הסכים להמרת מענק היובלות למזומן

המענק יומר למזומן כשם שהוחלט עם ועד המנהלים ■ שני הוועדים ידרשו גם מענק הירתמות בדומה לזה שניתן בבנק לאומי

סמדר ברבר צדיק, הבנק הבינלאומי / צלם תמר מצפי
סמדר ברבר צדיק, הבנק הבינלאומי / צלם תמר מצפי

ועד הפקידים בבנק הבינלאומי הגיע להסכמות עם הנהלת הבנק בנושא המרת מענק היובלות למזומן - כך נודע ל"גלובס". החתימה על ההסכם צפויה מחר.

נזכיר כי בבנק לאומי הוחלט להמיר את מענק היובלות המוענק לעובדים הוותיקים במניות הבנק. הסכם השכר בבנק הבינלאומי, שבניהולה של סמדר ברבר צדיק צמוד לזה של לאומי, אך בבנק הבינלאומי העדיפו שלא להמיר את המענק למניות, שידללו את בעל השליטה בבנק צדיק בינו. במקום זה הוצע להמיר את מענק היובלות למזומן.

ההנהלה כבר הגיעה להסכם עם ועד המנהלים ומורשי החתימה, אך ועד הפקידים בראשות חנוך ליבנה סרב לחתום על ההסכם, מכיוון שהוא כולל סעיף של מיצוי דרישות. בועד הפקידים רצו לוודא שחתימה זו לא תמנע מהם לדרוש גם את מענק ההירתמות שקיבלו עובדי בנק לאומי על רקע תוכנית ההתייעלות עליה הוכרז באחרונה בבנק.

בסופו של דבר הוחלט כי ועד הפקידים יחתום על מיצוי דרישות, אך מדובר רק על מיצוי בדרישות הקשורות לביטול מענק היובלות. גם ועד המנהלים וגם ועד הפקידים דורשים לקבל את מענק ההירתמות בגובה משכורת שניתן לעובדי בנק לאומי.

מהבינלאומי נמסר: הסכם העבודה בבינלאומי צמוד ללאומי והנהלת הבנק מקפידה לקיים ההצמדה. מהודעת הבורסה של בנק לאומי עולה בבירור כי מענק ההירתמות בבל"ל הינו חלק מתכנית התייעלות בלאומי ואינו קשור לנושא ביטול מענקי היובל. כך הוסכם במתווה עם וועד המנהלים וההנהלה דורשת זאת כתנאי גם מוועד הפקידים.