כחלון ורגב החליטו לפעול לשדרוג האצטדיון של קריית שמונה

התקציב לשדרוג האצטדיון יגיע בין היתר ממשרדי האוצר והספורט ■ המשמעות היא כי קריית שמונה תוכל לפתוח את עונת הכדורגל באצטדיון הביתי שלה

משה כחלון/ צילום: לע"מ
משה כחלון/ צילום: לע"מ

שר האוצר, משה כחלון, ושרת התרבות והספורט, מירי רגב, סיכמו היום (ה') כי משרדיהם בשיתוף עם המשרד לפיתוח הנגב והגליל יקצו משאבים כספיים לשדרוג האצטדיון בקריית שמונה והוא יותאם לדרישות מנהלת הכדורגל. המשמעות היא כי קריית שמונה תוכל לפתוח את עונת הכדורגל באצטדיון הביתי שלה. התקציב לשדרוג האצטדיון יגיע ממשרדי האוצר, הספורט, המשרד לפיתוח הנגב והגליל ובשיתוף הטוטו.

לאחרונה, שינתה מנהלת ליגת העל את הסטנדרטים הנדרשים לאירוח משחקי ליגת העל. כתוצאה מהחלטת המנהלת נקבע כי אצטדיון הכדורגל בקריית שמונה אינו עומד בסטנדרטים אלו וכי הקבוצה תיאלץ לנדוד בין מגרשים ולא לשחק במגרשה הביתי. מהלך זה היה עלול לפגוע במפעל הכדורגל שהתפתח והתעצם בעיר בשנים האחרונות. בעקבות זאת, כחלון ורגב החליטו כאמור למנוע את הפגיעה בעיר ולשדרג את האצטדיון שלה.

שר האוצר, משה כחלון: "אסור לפגוע בתנופת הספורט האדירה שמתפתחת בשנים האחרונות בנגב ובגליל והופכת לחלק אינטגרלי בחיי התושבים. אנחנו רוצים שקבוצות כמו קריית שמונה ובאר-שבע ימשיכו להיות מועדונים מובילים בכדורגל הישראלי ויהוו דוגמא ומופת לערכו החינוכי של הספורט בפריפריה. אני מודה לחברת הכנסת יפעת שאשא ביטון על פנייתה ופעילותה להסדרת הנושא".

שרת התרבות והספורט, מירי רגב: "כפי שהבטחתי - קריית שמונה תארח את משחקי ליגת העל בכדורגל. הצלחנו בכוחות משותפים להגיע להבנות וסיכום מקורות מימון לטובת שדרוג האצטדיון בקריית שמונה והתאמתו לדרישות מנהלת הכדורגל. התחייבתי לשנות סדרי עדיפויות ולשים את הפריפריה במרכז ולא היה לי ספק שכך יהיה. אני גאה באנשי משרדי שעובדים לילות כימים להוציא לפועל את המדיניות שאני מובילה ומודה לכל העוסקים במלאכה".