טאלב: "האיחוד האירופי יתפרק - הוא נועד לכישלון ידוע מראש"

נאסים טאלב, מחבר הספר רב-המכר "ברבור שחור": "האיחוד האירופי הפך לביורוקרטיה חסרת יכולת, שמושווית לגידול ממאיר עם גרורות. אנחנו ב-2016, והאיחוד עדיין חושב במונחים של 1950"

האיחוד האירופי / צילום: רויטרס
האיחוד האירופי / צילום: רויטרס

נאסים טאלב, מחבר הספר רב-המכר "ברבור שחור (Black Swan)" שדן בהשפעה העצומה של אירועים חריגים שקשה לצפותם על הכלכלה הבינלאומית, אומר בראיון לרשת CNBC כי האיחוד האירופי יתפרק בעקבות עזיבת בריטניה. לדבריו, האיחוד נולד כדי להיכשל - לאחר שהפך לביורוקרטיה חסרת יכולת, שמושווית לגידול ממאיר עם גרורות.

טאלב הוסיף כי "אנחנו בשנת 2016, והאיחוד האירופי עדיין חושב במונחים של 1950. האופן שבו בנו את האיחוד, מבריסל וכל השאר למטה, נועד לכישלון ידוע מראש. האיחוד טפשי ונורא ואיום, הזהרתי מפירוקו כבר משנת 2012".

יחד עם זאת, טאלב מסייג ואומר כי החלטת בריטניה לעזוב את האיחוד לא היתה קטסטרופה כפי שכולם צפו - ולראייה לאחר צניחה בשווקים בימים שלאחר הודעת הברקזיט, המדדים תיקנו את רוב הירידות.

טאלב מתנגד לביורוקרטיה המסואבת שנהוגה באיחוד, אך עדיין מאמין כי מדינות אירופה יכולות לעבוד ביחד, וליצור הסכמי סחר, צבא משותף, ומדיניות כלכלית אחידה. בחזונו יהיה גוש "אנגלו סקסון" בהשתתפות המדינות ארה"ב, אירלנד, סקוטלנד, ובריטניה. 

מחבר "הברבור השחור" מאמין כי אמנם הברקזיט הוא אירוע נקודתי, אבל הוא בהחלט יכול להתחיל כדור שלג שיגרום כאמור להתפרקות האיחוד האירופי. "כשנמאס לך שכל הזמן אומרים לך מה לעשות - אתה מתמרד", אמר.