יעל גרמן עתרה לבג"ץ נגד הכנסת הפלואור למי השתייה בברזים

בעתירה שהגישה שרת הבריאות לשעבר יחד עם ח"כ יעל כהן-פראן, נטען כי אסור לתת לציבור תרופה בכפייה

יעל גרמן / צילום: תמר מצפי
יעל גרמן / צילום: תמר מצפי

לאחר ששר הבריאות יעקב ליצמן הורה לאנשי משרדו לנסח תקנות להוספת פלואור למי השתייה שלנו לפני כמעט שנה, צעד שנחשב לשנוי במחלוקת, הבוקר (א') נודע כי שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן, שבתקופתה הופסק המיזם, עותרת לבג"ץ נגד החלטת השר שהחליף אותה, יחד עם חברת הכנסת יעל כהן-פראן - כך דווח בגלי צה"ל. 

החלטתו של שר הבריאות ליצמן להעשיר את מי הברז בפלואוריד כדי לשפר את בריאות השן של הציבור עוררה סערה מהרגע הראשון. לפני כ-3 חודשים, כשהתקנות להתחלת ה"הפלרה" אושרו בוועדת הפנים של הכנסת, נדמה היה כי המיזם יוצא לדרכו. 

אלא ששרת הבריאות לשעבר גרמן, שבתקופת כהונתה הפסיקה את העשרת המים בפלואוריד מחשש שהחומר עלול להיות מסוכן לחלק מהאוכלוסייה, החליטה לא לוותר. יחד עם חברת הכנסת יעל כהן-פראן, היא הגישה הבוקר עתירה לבג"ץ נגד המדינה.

3 טענות עיקריות מעלה העתירה הזו, שמכוונת נגד השר ליצמן ונגד רשות המים: ראשית - נטען כי אין לשר הבריאות סמכות להכניס חומרים למי השתייה אלא רק לוודא את איכותם. כמו כן, נטען כי אסור לתת לציבור תרופה בכפייה. 

בנוסף נטען בעתירה כי מחקרים שונים מעלים חשש כי פלואור בכמות גדולה עשוי להביא לפגיעות בבלוטת התריס, לעלייה בתחלואת סרטן ואפילו לירידה במנת המשכל של ילדים.