צפו: נתניהו נרדם בטקס באנטבה באוגנדה

לאחר הטיסה הארוכה לאוגנדה וקבלת הפנים הממושכת, נתניהו נראה עייף בטקס לציון 40 שנה למבצע אנטבה וכמעט נרדם; רעייתו העירה אותו ■ צפו בווידאו

ביבי נרדם/ צילום: מהוידאו
ביבי נרדם/ צילום: מהוידאו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה יצאו הבוקר (ב') לביקור היסטורי ביבשת אפריקה. ביקורו של רה"מ באפריקה החל באוגנדה, ובהמשך הוא לצפוי להיפגש עם ראשי מדינות ממזרח אפריקה שמגיעים במיוחד לאוגנדה לפגישה מדינית עמו. לאחר הביקור באוגנדה ימשיכו רה"מ עם רעייתו לקניה, רואנדה ואתיופיה. 

אלא שלאחר הטיסה הארוכה לאוגנדה וקבלת הפנים הממושכת, נראה נתניהו עייף, ונראה שהוא כמעט נרדם בטקס הרשמי שהפיק מרכז ההסברה לציון 40 שנה למבצע אנטבה. רעייתו שרה העירה אותו. 

"אני יוצא עכשיו לביקור היסטורי באפריקה", אמר נתניהו בנתב"ג מוקדם יותר היום, לפני שהמריא לאוגנדה. "אני נרגש לעמוד כאן כראש ממשלת ישראל, במקום הזה שהביא גאווה אין קץ ללוחמינו, לצה"ל, לעמנו. אני נרגש לעמוד כאן במקום שבו שחררו חיילי צה"ל את החטופים בלבה של אפריקה, אלפי קילומטרים מישראל, עם מפקדים ולוחמים שהשתתפו במבצע. אני נרגש לעמוד כאן עם קרוביהם של ז'אן ז'אק מימוני, אידה בורוכוביץ', פסקו כהן ודורה בלוך זיכרונם לברכה, שקיפחו את חייהם באנטבה. אני נרגש לעמוד במקום הזה, ממש במקום הזה, בו נפל אחי יוני, מפקד סיירת מטכ"ל, שעה שהסתער בראש חייליו כדי לשחרר את החטופים שהוחזקו כאן".