ענת כנפו-תבור מועמדת לניהול בית ההשקעות פסגות

לאחר הבנקים והרגולציה, עשויה אישה לנהל גם את בית ההשקעות הגדול בישראל

לאחר ששלושה מהבנקים הגדולים במשק מנוהלים בידי מנכ"ליות נשים, כשלצדן שלושה מתפקידי הרגולציה הבכירים במשק מאוישים על-ידי נשים, האם מגמת ההעצמה הנשית במוקדי הכוח המרכזיים בסקטור הפיננסים תגיע גם לבית ההשקעות הגדול במשק, פסגות? מועמדת בולטת במירוץ להחליף את חגי בדש בתפקיד מנכ"ל בית ההשקעות, היא ענת כנפו-תבור, משנה בכירה למנכ"ל פסגות וראשת חטיבת החיסכון לטווח ארוך בחברה.

מי שתכריע בסוגיית מינוי מנכ"ל פסגות הבא היא זהבית כהן, מנהלת הפעילות בישראל של קרן אייפקס, שמחזיקה בבעלות בפסגות. יו"ר פסגות הוא ד"ר אהוד שפירא. למעשה, כהן ושפירא לצדה מקיימים כבר כמה חודשים הליך חיפוש אחר המחליף למנכ"ל הדומיננטי והמצליח הנוכחי של בית ההשקעות, בדש, שבסוף פברואר האחרון הודיע על פרישה מתפקידו בסוף השנה הנוכחית. ככל הידוע, טרם התקבלה ההחלטה בנושא, ואין ודאות מי יחליף או תחליף את בדש.

תפקיד יוקרתי, תקופה מאתגרת

מאז שבדש הודיע על פרישתו ועד עתה נקשרו לתפקיד היוקרתי שורה של שמות בולטים, חלקם גם אינם מענף הפיננסים. ואולם, מציאת המחליף נקלעה לקושי, כשרבים ראו בסביבה של פסגות ושל אייפקס - שאמורה לקדם בקרוב את האקזיט להשקעתה בבית ההשקעות - כמאתגרת במיוחד. כמו כן, זמן קצר לאחר מכן הכנסת טרפה את הקלפים לאייפקס, כשחוקקה את חוק שכר הבכירים בסקטור הפיננסים - מה שהרחיק כמה מנהלים פוטנציאליים נוספים.

כנפו-תבור (39) היא מועמדת פנימית, שאחראית כיום על פעילויות הגמל, ההשתלמות, הפנסיה והביטוח של בית ההשקעות. היא שימשה גם כמשנה למנכ"ל והאחראית על תחום משאבי האנוש בארגון. היא עובדת בפסגות מ-2001 ובמהלך השנים כיהנה בין היתר כסמנכ"לית תפעול בפסגות קופות גמל ופנסיה.

פסגות הינו בית ההשקעות הגדול במשק והוא מנהל נכסים בהיקף כולל של 190 מיליארד שקל, בתחומי החיסכון לטווח ארוך, קרנות נאמנות, תעודות סל, ניהול תיקים ועוד.