מיטב דש: רווח הון של 12-16 מיליון שקל מאיחוד פנינסולה

"הסכם בעלי המניות מסדיר את אופן ההצבעה של הצדדים ביחס למינוי דירקטורים לדירקטוריון פנינסולה, כך שלחברה תעמוד הזכות להמליץ על מינוי מרבית הדירקטורים"

אילן רביב / צילום: איל יצהר
אילן רביב / צילום: איל יצהר

בית ההשקעות מיטב דש, שבשליטת משפחת סטפק ואלי ברקת, דיווח היום (ב') כי לאחר שביסס את שליטתו בחברת פנינסולה (51% מההון) באמצעות הצעת רכש, הוא חתם על הסכם בעלי מניות עם המנכ"ל ומייסד החברה - מיכה אבני, המחזיק בכ-21% מההון של חברת המימון לעסקים קטנים ובינוניים.

על-פי הודעת מיטב דש, "הסכם בעלי המניות מסדיר את אופן ההצבעה של הצדדים ביחס למינוי דירקטורים לדירקטוריון פנינסולה, כך שלחברה תעמוד הזכות להמליץ על מינוי מרבית הדירקטורים". זאת, בניגוד לחברותם של שני דירקטורים מטעם החברה כיום - היו"ר אילן רביב, שהינו מנכ"ל מיטב דש, ואבנר סטפק, מבעלי השליטה בבית ההשקעות.

הסכם בעלי המניות כולל עוד הסכמה על "החלטות מהותיות מסוימות שיחייבו את אישור רוב מיוחד מבין חברי הדירקטוריון של פנינסולה (ובעיקר שינוי בתחום הפעילות של פנינסולה ועסקאות מהותיות לרכישה או מכירה של פעילות); החלטות שיחייבו התייעצות מוקדמת בין הצדדים לפני הבאתן לאסיפת בעלי המניות של פנינסולה (שינוי מדיניות הדיבידנד); וכן זכות לאבני להצטרף למכירת מניות על-ידי החברה בפנינסולה, בנסיבות מסוימות".

לצד זאת, מיטב דש דיווח שהוא צופה כי החל מהרבעון השלישי השנה יאחד את פנינסולה בדוחותיו, מה שיוביל את בית ההשקעות הציבורי, שהרוויח ברבעון הראשון השנה 25 מיליון שקל, לרשום ברבעון השלישי השנה רווח הון שבין כ-12 מיליון שקל לכ-16 מיליון שקל, בגין פנינסולה.