נתניהו על הדיווחים לגבי חקירה חדשה נגדו: "שטויות גמורות"

רה"מ התייחס לפרסומים על חקירה נגדו, שנוגעת לכאורה לכסף שקיבל מאנשי עסקים בעת כהונתו: "בכל פעם שאני בביקור היסטורי בחו"ל ממחזרים את הסיפורים האלה"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אמש (ב') לראשונה לפרסומים בתקשורת על חקירה חדשה ונרחבת המתנהלת נגדו, בעוסקת בתרומות שקיבל לכאורה מאנשי עסקים בזמן כהונתו הנוכחית כראש הממשלה, שהחלה לפני כ-7 שנים.

נתניהו טען כי מדובר ב"שטויות גמורות", והוסיף: "בכל פעם שאני בביקור היסטורי בחו"ל, ממחזרים את הסיפורים האלה". דבריו נאמרו בעת ביקורו באפריקה, במהלך טיסה מאוגנדה לקניה, בשיחה עם כתבים המלווים את ביקורו.

נתניהו הגיע אמש לניירובי, בירת קניה, שם ישהה במהלך היממה הקרובה. הוא ייפגש הבוקר עם נשיא המדינה, אוהורו קניאטה, שנכח אתמול בוועידה שבה השתתפו נתניהו ו-7 ראשי מדינות ממזרח אפריקה, שנערכה בארמונו של נשיא אוגנדה בעיר אנטבה.

כמו כן, ראש הממשלה ייפגש היום (ג') עם מנהיגים נוצריים בקניה הפועלים למען ישראל, וייקח חלק במפגש של אנשי עסקים ישראלים ואפריקנים שיתקיים גם הוא בניירובי, במטרה לעודד יוזמות משותפות לישראל ולאפריקה.

מחר (ד') הוא ימריא לתחנה השלישית בביקורו באפריקה, רואנדה, שם ישהה לאורך רוב יום רביעי, לפני שיעבור בשעות הלילה לאתיופיה.

 

נתניהו אמר אתמול כי החזרה לטרמינל באנטבה, שם נערך טקס לציון 40 שנה למבצע שבו נפל אחיו יוני נתניהו, הייתה מרגשת מאוד עבורו. "אני מצטער שלא זכיתי להביא לכאן את הוריי", ציין ראש הממשלה בשיחה עם הכתבים במטוס.

הוא הוסיף כי הוא מתכוון לערוך בעתיד ביקור במדינות מערב אפריקה, במתכונת דומה לביקור הנוכחי במזרח אפריקה. לדבריו, יש ביבשת כולה עניין רב בהידוק הקשרים עם ישראל, על רקע הישגיה בתחומי הביטחון, המאבק בטרור, הכלכלה, הרפואה, החקלאות ועוד.

ראש הממשלה נשאל כיצד ייתכן שישראל מייעצת למדינות אפריקה בנושא מאבק בטרור, בשעה שהטרור משתולל בשטחה, ורק בשבוע שעבר אירעו בה 3 פיגועים. נתניהו השיב כי "הטרור מכה בכל מקום, אנחנו פועלים נגדו בתקיפות ובנחישות". לדבריו, מדובר באתגר עולמי שמדינת ישראל היא חלק ממנו, והוא נוגע ישירות גם למדינות רבות באפריקה.