מלונות פתאל ללקוחות יהודים: "יהיו הרבה ערבים בסופ"ש"

נציגי מלון מג'יק סאנרייז אילת מתקשרים מיוזמתם ללקוחות יהודים ו"מעדכנים" אותם שבסופ"ש הקרוב יחול החג עיד אל פיטר: "זה חג של המוסלמים. יהיה עמוס, זה מה שבטוח"

מג'יק סאנרייז אילת / צילום: מתוך אתר מלונות פתאל
מג'יק סאנרייז אילת / צילום: מתוך אתר מלונות פתאל

מלון "מג'יק סאנרייז" באילת, מרשת מלונות פתאל, מתקשר מיוזמתו ללקוחות יהודים שצפויים להגיע לנפוש במלון בסוף השבוע הנוכחי, מיידע אותם כי במלון יהיו "הרבה ערבים" בסוף השבוע - ומציע להם לבטל או להזיז את מועד חופשתם אם יירצו, ללא עלות - כך פורסם בתוכנית "הכול כלול" בערוץ 10.

הטלפונים היזומים של נציגי "מג'יק סאנרייז" מגיעים על רקע החג המוסלמי "עיד אל פיטר" (לסיום צום הרמדאן) שיחול בסוף השבוע הקרוב, והם באים "לעדכן" את הלקוחות היהודים שהמלון יהיה עמוס באורחים מהמגזר הערבי, כדי להימנע כנראה מתלונות עתידיות שאולי יעלו בהקשר זה. 

המלון קיבל תלונות קודמות מלקוחות יהודים, ושיחות הטלפון שהוא עושה השבוע הן בגדר "להקדים תרופה למכה" או משהו בסגנון "שלא תגידו שלא אמרנו לכם". 

בתמלולי השיחות שהוקלטו ב"הכול כלול", נציגה של המלון נשמעת אומרת ללקוח יהודי: "זה חג של המוסלמים. יהיה עמוס, זה מה שבטוח".

נציג של מרכז ההזמנות של רשת מלונות פתאל אמר: "אנחנו אומרים את זה לאורחים. יש כאלה שזה יכול להפריע להם, ויש כאלה שזה לא מפריע להם שיהיו הרבה ערבים בסוף השבוע הזה. יש אורחים שזה לא מפריע להם, ויש אורחים שאמרו לי 'אני מודה לך, תודה שאמרת לי דבר כזה, הצלת לי את החופשה'. אני אומר את זה לאורחים, חשוב להגיד את זה".

מרשת מלונות פתאל נמסר בתגובה רשמית ל"הכול כלול" כי "אנחנו מארחים באהבה את כל לקוחותינו. אם נחגג במלון חג של איזשהו מגזר, שמוציא את המלון משגרה, מחובתנו ליידע את האורחים. בחג הפסח, למשל, אנו מיידעים את הלקוחות שאינם יהודים על שינויים שמתבצעים במלון, וכך גם במקרה הזה".