בג"ץ ידון היום בעתירת הפרקליטים נגד פרסום דוח הנציבות

פרקליטי המדינה דרשו לאסור את פרסום הדוח שהכינה גרסטל על המכון לרפואה משפטית ■ התנועה למשילות ודמוקרטיה: "ההסתרה פוגעת באמון הציבור, חובה לחשוף את הדוח"

בג"ץ ידון היום (ד') בעתירת פרקליטי המדינה נגד פרסום דוח נציבות הביקורת על הפרקליטות. בדיון יבחנו שופטי בג"ץ האם לאסור את פרסום דוח נציבות הביקורת בעניין המכון לרפואה משפטית, שהכינה נציבת הביקורת על הפרקליטות לשעבר, השופטת בדימוס הילה גרסטל - כפי שדורשים הפרקליטים. 

הדוח נוגע להתנהלות הפרקליטות מול מומחי המכון לרפואה משפטית, על רקע חשדות ושמועות על הפעלת לחצים פסולים מצד פרקליטים על מומחי המכון הפתולוגי, בניסיון לכאורה להטות חוות-דעת לצורכי התביעה.

התנועה למשילות ודמוקרטיה ביקשה להצטרף להליך המשפטי כידיד בית המשפט, ועורכי דינה יטענו בדיון כי עצם הגשת העתירה על-ידי הפרקליטים פוגעת באמון הציבור ברשויות האכיפה, וכי אין מקום לאסור את פרסומו של הדוח. 

בבקשת ההצטרפות כידיד בית משפט נכתב כי "אם דוח הביקורת אכן מכיל פרטים המעידים על עיוות עדויות, הרי מן הראוי שפרטים אלה יפורסמו; ואם הדוח אינו מכיל פרטים כאלה, הרי מן הראוי לפרסמו על-מנת להפיג את החשש הציבורי ולהשיב את אמון הציבור ברשויות התביעה". 

עו"ד שמחה רוטמן מהתנועה למשילות ודמוקרטיה מסרה: "מדובר בסוגיה בעלת חשיבות ציבורית יוצאת מגדר הרגיל, המשליכה על אמון הציבור במערכת המשפט ועל יכולתו של הציבור לפקח ולסמוך על הממונים על אכיפת החוק במדינה".