סמנכ"ל הטכנולוגיות של יוטרייד נחקר בחשד לשיבוש חקירה

לפי הודעת רשות ני"ע, ולריו (ואלי) מגאי חשוד כי שיבש "באופן יזום, בוטה ומתוחכם" את הליכי החקירה שביצעה הרשות, בין היתר בקשר לחומרי המחשב של החברה

יוטרייד לוגו
יוטרייד לוגו

ולריו (ואלי) מגאי, סמנכ"ל הטכנולוגיות בקבוצת החברות יוטרייד שבבעלות אביב טלמור, נחקר היום (ד') ברשות ניירות ערך ושוחרר בתנאים מגבילים.

לפי הודעת רשות ניירות ערך, "מגאי חשוד כי שיבש באופן יזום, בוטה ומתוחכם את הליכי החקירה שביצעה רשות ניירות ערך במסגרת חקירת הפרשה, בין היתר בקשר לחומרי המחשב של החברה".

לפי תנאי השחרור, שהושגו בהסכמה בין רשות ניירות ערך לבין סמנכ"ל הטכנולוגיות של טלמור, מגאי יפקיד 100 אלף שקל כערובה להבטחת התייצבותו לחקירה בעתיד. כמו כן ייאסר עליו לצאת מן הארץ למשך 180 ימים, והוא אף יפקיד את דרכונו ברשות ניירות ערך. השופטת רות פוזננסקי-כץ מבית משפט השלום בתל-אביב אישרה את התנאים.

בור של 12 מיליון דולר

חברת יוטרייד סיפקה למאות לקוחות בישראל ומחוצה לה פלטפורמה למסחר במט"ח באמצעות אלגוריתם ממוחשב, ללא צורך בהתערבות אנושית (אלגו-טריידינג). קריסתה של החברה החלה בשנה שעברה, עם פרסומה של סדרות כתבות ב"גלובס" על משקיעים שביקשו למשוך את הכספים שנותרו בחשבונות ההשקעות שלהם, אך נתקלו בקשיים שהערימה עליהם החברה, שסירבה לאפשר את פדיון הכספים בתירוצים שונים.

בהמשך נקלעה החברה לפירוק על רקע ניסיונותיהם הכושלים של המשקיעים לפדות את כספם. גם בעל השליטה אביב טלמור בעצמו נקלע מאז להליך של פשיטת-רגל, על רקע ערבות אישית לחובות החברה שנתן לחלק מהלקוחות.

על רקע החשדות שהחלו להתעורר, לפיהם טלמור מעל לכאורה בכספי הלקוחות, בספטמבר אשתקד יצא טלמור לקפריסין, ובהמשך הוא טס לאנגליה, ונשאר שם עד חודש מארס האחרון. זאת, חרף הודעת רשות ניירות ערך כי הוא מבוקש לחקירה.

בסוף חודש פברואר האחרון הגיע טלמור לארץ לצורך חקירתו, לאחר משא-ומתן שניהל מול רשות ניירות ערך. לדברי הרשות, טלמור חשוד שרוקן את כספי החשבונות של לקוחות יוטרייד ועשה בהם שימוש לצרכיו.

הפער בין כמות הכספים שהיו אמורים להיות בחשבונות המשקיעים - לפי המצגים שהציגה יוטרייד ללקוחותיה - לבין יתרות חשבונותיה של יוטרייד, עומד לכאורה על 12 מיליון דולר, וזהו גובה המעילה שביצע לכאורה טלמור.

טלמור חשוד בעבירות של ניהול תיקים ללא רישיון לפי חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, עבירות של אי-קיום דרישות רשות ניירות ערך (לפי חוק ניירות ערך) וכן בעבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, מירמה והפרת אמונים בתאגיד, עבירות מנהלים בתאגיד, שיבוש מהלכי משפט ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.