אלביט הדמיה יוצאת בהפסד כבד מההשקעה בקרקע ליד טבריה

השקיעה כבר כ-45 מיליון שקל בניסיון להקים מלון פאר בכנרת - ותקבל בחזרה 13 מיליון שקל בלבד בגין ביטולו ■ המלון היה חזון של בעל השליטה הקודם מוטי זיסר ז"ל

השטח בו נעשו עבודות הפיתוח להקמת המלון / צילום: חגי אהרון
השטח בו נעשו עבודות הפיתוח להקמת המלון / צילום: חגי אהרון

חברת ההחזקות אלביט הדמיה יוצאת בהפסד כבד מההשקעה הוותיקה שלה בקרקע ליד טבריה עליה תכננה להקים מלון מפואר. החברה דיווחה אמש על ביטולו של ההסכם לחכירת הקרקע מרשות מקרקעי ישראל (רמ"י), עליו חתמה בשנת 2007. בעקבות הביטול ישוחרר לאלביט הדמיה סכום של 13 מיליון שקל, שהופקד במסגרת ההסכם כעירבון לטובת רמ"י.

ביולי 2007, אז עדיין תחת הנהגתו של איש העסקים המנוח מוטי זיסר, חתמה אלביט הדמיה על הסכם מול רמ"י לחכירת שטח של 44.6 אלף מ"ר על שפת הכנרת, מצפון לעיר טבריה. על הקרקע תכנן זיסר לבנות מלון מפואר ולצורך הקמתו אף שונה התוואי של כביש סובב כנרת. אולם, בהמשך נקלעה החברה למשבר קשה שאף הוביל ב-2014 להסדר חוב ולמחיקת 1.8 מיליארד שקל מכספי הנושים.

בסך הכל, הוציאה אלביט הדמיה כ-45 מיליון שקל על חכירת הקרקע, פיתוחה, תכנון המלון והשגת המימון לפרויקט. כעת היא מקבלת בחזרה 29% מהסכום בגין ביטול הפרויקט, ולהערכת הנהלתה אף צפויה לקבל מרמ"י סכומים נוספים שאת היקפם לא ניתן עדיין להעריך.

אלביט הדמיה נסחרת כיום בבורסה לפי שווי של 81 מיליון שקל. איגרות החוב הקצרות שלה מסדרה ח', שייפרעו בעוד פחות משנתיים (מאי 2018), נסחרות בתשואה שנתית לפדיון של 11%. לעומת זאת האג"ח הארוכות יותר, מסדרה ט' (לפירעון בנובמבר 2019), מציגות תשואה גבוהה בהרבה של 21%.