קרדן אן.וי מקדימה פירעון אג"ח של 110 מיליון שקל

הפירעון שיבוצע החודש הוא מתוך חובות שהיו אמורים להיפרע בפברואר 2017 ■ תידרש לממש נכסים מרכזיים כדי לעמוד במלוא התשלום למחזיקים

חברת ההחזקות קרדן אן.וי דיווחה היום כי תבצע החודש פירעון מוקדם של 110 מיליון שקל מתוך חובותיה למחזיקי האג"ח שהיו אמורים להיפרע בפברואר 2017, וזאת בהתאם למתווה הסדר החוב שעליו חתמה אשתקד. מחזיקי האג"ח מסדרה א' הקצרה (מח"מ של 1.1 שנים) יקבלו החודש תשלום ריבית וקרן בהיקף של 40.7 מיליון שקל, ואילו מחזיקי סדרה ב' הארוכה (מח"מ של 2.1 שנים) יזכו לריבית וקרן בהיקף של 69.9 מיליון שקל.

תשלום הפירעון המוקדם מגיע לאחר שבסוף יוני דיווחה החברה על השלמת העסקה למכירת יתרת החזקותיה (25%) בחברת טיהור המים שהקימה בעבר בסין - קרדן ווטר (KWIG). אשתקד מכרה קרדן אן.וי 75% ממניות KWIG לידי חברת השקעות סינית, וכעת נמכרה לה גם יתרת המניות תמורת 27.7 מיליון דולר (כ-108 מיליון שקל).

העסקה הנוכחית מצטרפת לעסקה נוספת שאותה אמורה קרדן אן.וי להשלים עד אמצע ספטמבר, של מכירת פעילות הבנקאות והאשראי הקמעוני בבולגריה וברומניה, המרוכזת תחת חברת TBIF. פעילות זו עתידה להימכר תמורת כ-69 מיליון אירו (297 מיליון שקל), ש-9.5 מיליון אירו מתוכם ישמשו לתשלום אופציות לעובדי TBIF ולהבטחת שיפוי לקרדן אן.וי.

גם מכירת TBIF תביא עמה פירעון מוקדם של חלק נוסף מהחוב למחזיקי האג"ח, ויחד עם מכירת יתרת מניות KWIG תאפשר כנראה פירעון מוקדם של מלוא תשלום הקרן המתוכנן למחזיקי סדרות א' ו-ב' בפברואר 2017.

שתי העסקאות האחרונות הן חוליה נוספת בשרשרת מימושי הנכסים שהחלה בתקופת המנכ"ל הקודם של קרדן אן.וי, שוקי אורן, ושנועדה לאפשר לחברת ההחזקות לפרוע את מלוא חובותיה למחזיקי האג"ח, מבלי לבצע תספורת כלשהי לחוב.

אלא שכדי לעמוד במלוא תשלום החוב למחזיקים - קרן של 1.54 מיליארד שקל וריבית של 262 מיליון שקל לאורך יתרת חיי החוב - במועדים הנקובים בשטר הנאמנות (ארבעה תשלומים שנתיים בהיקף דומה בין פברואר 2017 לפברואר 2020), תידרש קרדן אן.וי להצלחה במימוש יתרת נכסיה המרכזיים.

קרדן שלאחר מכירת KWIG ו-TBIF, מתמקדת בשלושה תחומי פעילות עיקריים: נדל"ן בסין באמצעות החברה הבת קרדן לנד צ'יינה (KLC), תשתיות מים באמצעות החברה הבת תהל גרופ, וכן יתרת הפעילות במזרח אירופה, שתרוכז בחברה הבת קרדן פייננשל סרוויסס (KFS).

ב-KFS ייכללו מעתה בעיקר פעילות הליסינג באוקראינה, שמבוצת תחת המותג הבינלאומי אוויס (AVIS), וכן פעילות בתחום המשכנתאות, שערכן הכולל הוערך באחרונה בידי הנהלת קרדן אן.וי בכ-23 מיליון אירו (99 מיליון שקל). פעילות זו עומדת גם כן למכירה, אולם היקפה המצומצם יסייע אך במעט לפירעונות החוב הצפויים ב-2018 ואילך.

הקניון בסין יהיה חייב להימכר

כך, פירעון יתרת החוב יהיה חייב לעבור גם דרך מימושים בשתי הפעילויות המרכזיות. תהל, שעוסקת בתחום של תכנון והקמה של פרויקטי תשתית בתחום המים, הציגה ברבעון הראשון של 2016 הכנסות של 29.6 מיליון אירו, ורווח תפעולי של 1.1 מיליון אירו (4.7 מיליון שקל). ההשקעה בתהל, ש-98.4% ממניותיה מוחזקות בידי קרדן אן.וי, רשומה בספרים לפי שווי של 59.4 מיליון אירו (256 מיליון שקל).

גם מכירת תהל לא תספיק, ולכן המימוש המרכזי שאותו תהיה חייבת קרדן אן.וי להוציא אל הפועל הוא של קניון גלריה שהקימה בעיר דליאן שבסין. הקניון נפתח באוגוסט אשתקד, ועד סוף מארס כבר הושכרו 70% משטחי המסחר בו (בפועל נפתחו חנויות ב-57% משטחי המסחר נכון לסוף מארס).

קניון גלריה רשום בספרי קרדן אן.וי לפי שווי של 242.3 מיליון אירו (1.04 מיליארד שקל), כאשר כנגדו עומד חוב של כ-108 מיליון אירו (467 מיליון שקל), שאותו נטלה החברה מקרן ההשקעות הסינית פינג אן טראסט לצורך מימון השלמת הקמתו.

עם זאת, שווי הקניון צפוי לעלות לאורך השנים, עם השלמת השכרתו והעלייה בכמות המבקרים בו. על פי ניסיון העבר, שמתבטא בדרך מכירת הקניון שבנתה החברה בעיר צ'נגדו, עשויה קרדן אן.וי לנסות ולמכור את הקניון בשני שלבים. בכל שלב יימכרו כמחצית ממניות הקניון, וביניהם תיהנה החברה מעליית ערך ומדמי ניהול בגין תפעולו השוטף.

לקרדן אן.וי גם פעילות של הקמה ומכירה של שכונות מגורים בערים מרכזיות בסין. פעילות זו אינה צפויה להימכר, אולם בניית הדירות על יתרת הקרקעות שבבעלות החברה אמורה להניב תזרים חיובי שיסייע בהחזר החוב.

כך או כך, השאלות המרכזיות ששואלים עצמם כיום מחזיקי האג"ח, הן האם תצליח ההנהלה, בראשות המנכ"ל הטרי, אריאל חסון, להוציא אל הפועל את כל תוכניותיה, וכמובן אילו תמורות יביאו עמם מימושי הנכסים.

בינתיים, נסחרות שתי סדרות האג"ח בתשואה שנתית לפדיון של 25%, המעידה כי מחד גיסא קיימת ציפייה להחזר מרבית החוב למחזיקים, אולם מאידך גיסא גם כי קיים סיכון רב שלפחות חלק מהחוב לא ייפרע. שווי חברת ההחזקות בבורסה - 75 מיליון שקל (לעומת הון עצמי של 308 מיליון שקל), מעיד כי גם אם ייפרע מלוא החוב למחזיקים, הרי שהיא תיוותר עם מעט מאוד נכסים.

הדרך של קרדן אן.וי לעמידה בהסדר החוב
 הדרך של קרדן אן.וי לעמידה בהסדר החוב