דיווח בצרפת: ישראל צותתה לטלפון של ראש הממשלה ואלס

דווח כי במהלך ביקורו של ואלס בארץ, נדרשו הוא ואנשיו להפקיד את המכשירים הסלולריים שלהם ■ לאחר מכן, גילו בהם בעיות והם הועברו לבדיקה בצרפת ■ לשכת נתניהו הכחישה

ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס / צילום: רויטרס
ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס / צילום: רויטרס

בצרפת חושדים כי ישראל צותתה למכשיר הסלולרי של ראש הממשלה מנואל ואלס במהלך ביקורו בארץ - כך דווח ביום רביעי במגזין הצרפתי L'Express. לפי הדיווח, בזמן שוואלס ביקר בישראל בחודש מאי האחרון, הוא ופמלייתו התבקשו להפקיד את הטלפונים שלהם בטרם נכנסו לפגישות עם גורמים ישראליים בכירים.

לאחר מכן, כך דווח, "נדהמה" המשלחת הצרפתית לגלות בעיות קליטה במכשירים של אנשיה. ואלס שהה בישראל ב-21-24 במאי השנה, ושוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בין היתר על יוזמת השלום שאותה מנסה לקדם פריז. נתניהו הפציר בו לקדם פגישה בינו לבין יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שעמו נפגש ואלס ברמאללה לאחר סיום הביקור בישראל.

עם שובו של ואלס לצרפת, הועברו המכשירים לטיפול רשויות הביטחון והבדיקות של המכשירים הסלולריים עדיין נמשכות. "אנחנו לעולם לא מגיבים על בדיקת תקיפה פוטנציאלית", צוטטה הסוכנות הלאומית לביטחון מערכות. לשכתו של ראש ממשלת צרפת מסרה למגזין כי מדובר בהליך שגרתי, אך הדגישה: "בעלות ברית לעולם לא מרגלות זו אחר זו".

לשכת נתניהו הכחישה את הדיווח בתגובה לעיתון. "ישראל מכחישה את הדיווח הזה. היא רואה בצרפת מדינה ידידותית והיא לא מרגלת אחריה", נמסר מהלשכה.