שיבושים בנתב"ג: בקרי גבול לא התייצבו למשמרת

דובר רשות שרות התעופה: "הלילה צפויים 40 אלף נוסעים לסבול מאוזלת ידה של הנהלת רשות האוכלוסין כאשר מתוך 80 בקרי גבול 31 לא יתייצבו למשמרת" ■  רשות האוכלוסין: "אין כל עיצומים בביקורת הגבולות בנתב"ג בניגוד לפרסומים מהלילה שמטרתם להטעות"

נתבג/ צילום: תמר מצפי
נתבג/ צילום: תמר מצפי

עובדי רשות האוכלוסין וההגירה נקטו הלילה (ו') בעיצומים בנמל התעופה בן גוריון, שבמסגרתם חלק מבקרי הגבול לא התייצבו לעבודתם. הצעד גרם לעיכובים בעמדות בידוק הדרכונים.

במסגרת העיצומים 31 בקרי גבול לא התייצבו למשמרתם. רשות שדות התעופה טוענת כי היא פנתה להנהלת רשות האוכלוסין כדי לדון עם העובדים, אולם אלה לא פעלו להפסקת העיצומים. 

אתמול בלילה שיגר דובר רשות שרות התעופה הודעה ובה הוא מאשים את רשות האוכלוסין כי עשרות אלפי נוסעים צפויים לעיכובים הלילה בנתב"ג. וזו לשון ההודעה: "הלילה צפויים 40 אלף נוסעים לסבול מאוזלת ידה של הנהלת רשות האוכלוסין כאשר מתוך 80 בקרי גבול 31 לא התייצבו למשמרת. בימים האחרונים עובדי משרד הפנים נוקטים בפעולות הפוגעות בשרות לציבור הטסים, (קיימת כאילו "תחלואה" בעיקר במשמרות בהן קיימת תנועה גדולה של נוסעים ) פעולות שפוגעות בשירות שהם אמורים לתת לנוסעים היוצאים והנכנסים לארץ. רש"ת פנתה להנהלת רשות האוכלוסין שבמשרד הפנים לשבת עם העובדים אולם אלו לא נוקטים בשום פעילות להפסקת העיצומים. לצערנו הלילה שוב יסבלו כארבעים אלף נוסעים ממחסור בבקרי גבול. אנו קוראים למנהלי רשות האוכלוסין במשרד הפנים לשבת עם העובדים ולסיים מייד את השיבושים הגורמים נזק עצום לציבור הטסים".

שר הפנים, אריה דרעי, שיגר הבוקר תגובה ובה הוא תובע מיידית מהנהלת רש"ת להגדיל את התקצוב הנדרש לגיוס בקרי גבול נוספים בנתב"ג לקראת עומסי הקיץ והחגים.

מרשות האוכלוסין נמסר כי "אין כל עיצומים בביקורת הגבולות בנתב"ג בניגוד לפרסומים מהלילה שמטרתם להטעות".