גידי אורשר הושעה מגל"צ לאחר שפרסם פוסט שנתפס כגזעני

מבקר הקולנוע בגלי צה"ל בפוסט: "כל הזווידות והכחלילים: בפעם הבאה שיהיה לכם התקף לב, ותרו על הצנתור ושימו רגל של תרנגולת על הראש" ■ השרה רגב: "הוא אפס ב'סולם' מירי"

גידי אורשר/ צילום: תמר מצפי
גידי אורשר/ צילום: תמר מצפי

מבקר הקולנוע של גלי צה"ל, גידי אורשר, הושעה אמש (שבת) מתפקידו עד שתיערך לו שיחת בירור, לאחר דברים חריפים שכתב בעמוד הפייסבוק שלו נגד מי שהוא הגדיר "היללנים המקצועיים מן המזרח".

אורשר כתב בין היתר: "לכל הזווידות והכחלילים, הש"סניקים מחד והקשת המזרחית מאידך: בפעם הבאה שיהיה לכם התקף לב, ותרו על הצנתור ושימו רגל של תרנגולת על הראש - תרופת הסבתא שלכם. בפעם הבאה שאתם מצטנפים בממ"ד כשנופלים לכם טילים על הראש, התעלמו מ'כיפת ברזל' ותגידו תהילים או חכו לרחל אמנו שתגן עליכם. בפעם הבאה שתרצו להביא ילד לעולם ותתקשו בכך, ותרו על שרותי ההפריה המתקדמים של בתי החולים וצאו לגליל להקיף 7 פעמים את קברו של הצדיק הבבא קוסאמה. בפעם הבאה שאתם רוצים לפרסם את הגיגיכם, עזבו את המחשב, את התוכנות והאפליקציות שפותחו בסטארט-אפים מתקדמים בארץ וחזרו לכתיבה על קלף, לאיתות עם מדורות ולתקשורת בצעקות (את זה בעצם אתם עושים ממילא)".

פוליטיקאים רבים גינו את דבריו של אורשר, ושרת התרבות, מירי רגב, הודיעה בעמוד הפייסבוק שלה כי פנתה למפקד גלי צה"ל בדרישה לפטר לאלתר את אורשר. "אורשר הוכיח עד כמה תחושת הפטרונות מושרשת עמוק בקרב מרבית 'אנשי התרבות' והתקשורת מהמערב ומהשמאל, אך מבחינתי הוא פשוט אפס ב'סולם' מירי", כתבה השרה.

"בכל פעם שאיש תרבות או עיתונאי מרשה לעצמו לומר דברים מזלזלים ומכוערים כל-כך נגד עדות המזרח, נגד ערכים, מסורות ואמונות של ציבור שלם, אני מתמלאת בכוח להמשך במאבק שבסופו תהיה כאן מהפכה תרבותית. אני פונה לכל מי שנפגע מהדברים ומבטיחה לכם - אלה פרפורי גסיסה של האליטה הישנה, לא אעצור עד שהאליטה הגזענית הזו תנושל מנכסיה ומעמדות הכוח שלה... אני קוראת ל(שר הביטחון אביגדור) ליברמן להצטרף ולעשות את מה שבוגי פחד לעשות - לנער את גלי צה"ל מהיסוד, לעקור את הגזענות מהשורש ולעשות שם צדק תרבותי".

 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כתב בפייסבוק שלו התייחסות לנושא: "הדברים החמורים שפורסמו בסוף השבוע האחרון על-ידי מבקר הקולנוע של גלי צה"ל, ובהם הכפשות בוטות ובזויות נגד בני עדות המזרח, ראויים לכל גינוי. לאדם בעל דעות חשוכות וגזעניות מסוג זה אין שום מקום בשידור הציבורי בישראל. כנגד הקולות המנסים לזרוע פירוד בינינו, עלינו לפעול יחד לאחדות בעם ישראל". 

מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "אין מקום לביטויים בהם השתמש גידי אורשר, ואנו מסתייגים מהם בכל תוקף, ואין זה משנה שהוא אינו עובד התחנה אלא מועסק כפרילאנס. מפקד התחנה שוחח הערב עם גידי, הביע בפניו שאט-נפש מהדברים והודיע לו כי הוא מושעה משידור עד לבירור. המשך העסקתו של גידי תיבחן לאחר שיחת הבירור. כתחנת שידור ישראלית וציבורית, נמשיך לפעול ולתת ביטוי לכלל הציבור בישראל".