בג"ץ למדינה: מדוע תאגיד השידור ישדר ממודיעין ולא מרוממה?

בג"ץ ביקש מהמדינה להסביר בתוך 20 יום מדוע תאגיד השידור הציבורי החדש לא יפעל ממתקני רשות השידור בבירה ■ הצו הוצא לבקשת עיריית ירושלים שהגישה עתירה בעניין

בניין רשות השידור ברוממה / צילום: איל יצהר
בניין רשות השידור ברוממה / צילום: איל יצהר

בג"ץ הוציא ביום חמישי צו על-תנאי, בו ביקש מהמדינה להסביר בתוך 20 יום מדוע תאגיד השידור הציבורי החדש לא יפעל ממתקני רשות השידור שבשכונת רוממה בירושלים.

הצו הוצא לבקשת עיריית ירושלים שהגישה עתירה בעניין, שאליה הצטרפה גם אגודת העיתונאים בירושלים.

בחוק שהוביל לסגירת רשות השידור במתכונתה הקיימת ולפתיחת תאגיד השידור הציבורי במקומה, נקבע כי התאגיד ישדר מירושלים, אך בהמשך הותר לו להתחיל את שידוריו במודיעין ולפעול שם במשך שנתיים.

בתאגיד מדגישים כי מי שמתנגד לכך שהם יעשו שימוש במתקני רשות השידור שברוממה היא המדינה עצמה - האוצר ורשות מקרקעי ישראל - שמייעדים את הקרקע לשיווק דירות למגורים.

גורם נוסף שעלול להיפגע מאוד מהחלטה שלא תאפשר לתאגיד להתחיל לפעול ממודיעין הוא ערוץ 9, שהוא זה שאמור להשכיר לתאגיד את אולפני השידור שלו במודיעין. בערוץ פנו לבג"ץ כדי להצטרף כמשיבים בעתירה.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, מסר: "אני מברך על החלטת בג"ץ שעוזר לנו להילחם על ירושלים. מישהו היה יכול להעלות על דעתו שבית המשפט העליון או הכנסת יעברו למודיעין? בימים אלה, כשאנחנו נלחמים על מעמדה של ירושלים בעולם ומאותגרים השכם וערב על-ידי חורשי רעתנו, מבייש ומאכזב שאנחנו נדרשים לעתור נגד התאגיד כדי לדרוש את חיזוק מעמדה של ירושלים.  בזמן שאנו עמלים על בניית כלכלתה וחיזוקה של  בירת ישראל, היד השנייה פועלת בניגוד לחוק ולמדיניות הממשלתית ופוגעת בירושלים. נמשיך לעמוד על המשמר ולא נאפשר זאת בשום אופן".