אורשר: "יש דמיון בין רגב לגבלס, מקווה שהיא יותר אנושית"

בחודש שעבר כתב מבקר הקולנוע גידי אורשר פוסט, בו השווה את שרת התרבות לשר התעמולה הנאצי. היום הוא אומר: "אני לא זוכר את הפוסט, מקווה שהאידאולוגיה של רגב שונה"

גידי אורשר, מירי רגב / צילומים: תמר מצפי
גידי אורשר, מירי רגב / צילומים: תמר מצפי

לא יורד מהסולם: אחרי שפרסם אתמול את הפוסט הנתפס כגזעני ועורר סערה, היום (א') מתברר כי בפוסט אחר שהעלה בעבר מבקר הקולנוע גידי אורשר, הוא ביצע השוואה בין שרת התרבות והספורט מירי רגב לשר התעמולה הנאצי יוזף גבלס.

בפוסט, שפורסם בחודש יוני ונמחק לאחרונה, התייחס אורשר למתח שבין השרה רגב ליוצרים ואף רמז על התנערותו ממדיניותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"כל הסרטים בשנים האחרונות אינם שמאל", טען אורשר. "מי שטוען את זה לא ראה סרטים ישראלים כבר משנות ה-60. זה קשקוש פרופוגנדי מבית היוצר של רגב-גבלס ודומיה".

"וכן - אני רק כותב על האיש הרע הזה וחבר מרעיו הנוראים, אבל הוא הורס לי את המדינה שאני כל-כך אוהב", המשיך אורשר. "אצלי זה רק דיבורים, אצלו זה מעשים רעים. אבל לא אבדה תקוותינו, החבל מתהדק על צווארו, ויום הדין מתקרב. למי שלא מאמין, תראו מה קרה לצ'אוצ'סקו, לחונטה הימנית ביוון, בארגנטינה, בצ'ילה, בפיליפינים, שלא לדבר על הקומוניזם הסובייטי והגוש כולו. זה מתקרב".

 

"מקווה שהאידיאולוגיה שונה"

"אני לא זוכר דבר כזה", אמר אורשר לחדשות 2 Online כשנשאל בנוגע לפוסט שהוסר. "אני לא זוכר כל מה שכתבתי. המקצוע שלי זה לכתוב. אני כותב אלפי מילים בכל יום".

כשנשאל אם הוא עדיין עומד מאחורי ההשוואה שביצע בין רגב לגבלס, אמר: "יש דמיון אבל רק בפעולות... אני מקווה שהאידיאולוגיה שלה שונה, שהיא יותר אנושית... יש דמיון בין מה שקורה במקומות אחרים בעולם בשנים אחרות, ויש משהו לא טוב שקורה בארץ, והיא חלק מזה".

אורשר אף התייחס לסוגיית מחיקת הפוסט מעמוד הפייסבוק שלו ואמר: "אני לא מוחק פוסטים שלי, כעיקרון אני לא עושה זאת".

הבוקר פרסם אורשר פוסט נוסף בעמוד הפייסבוק שלו, בו טען כי הדברים שכתב בפוסט שנתפס כגזעני לא הובנו כהלכה. "מי שאכן יקרא את הפוסט, יבין שהוא נכתב מתוך דאגה לחברה כולה", טען. "הוא נכתב מתוך הבנה והערכה לכלל הציבור, לחברה ישראלית מאוחדת, שאינה מבדילה עוד בין זהות מזרחית לזהות אשכנזית, כפי שדואגים לעשות כמה בעלי שררה צעקניים. צר לי אם פגעתי במישהו, ואני מתנצל בפני כל אלה שהבינו אותו אחרת ממה שהתכוונתי אליו. אני מאמין בכל ליבי בחברה האחוזה זה בזה, סומכת על עצמה, פלורליסטית, פתוחה ומוסרית".