לפיד: "גידי אורשר לא חכם ולא חשוב; למה לעסוק באיש רדיו שולי?"

יו"ר יש עתיד: "למה ראש הממשלה ושריו עוסקים בשדרן רדיו שולי, במקום בניסיון משמעותי לעשות צדק היסטורי וליצור לתרבות המזרח את המקום הראוי לה בחברה הישראלית?"

יאיר לפיד וגידי אורשר/ צילום: תמר מצפי
יאיר לפיד וגידי אורשר/ צילום: תמר מצפי

יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, התייחס היום (ב') בפתח ישיבת הסיעה לסערה בעקבות דבריו מבקר הקולנוע של גידי אורשר, שפרסם פוסט הנתפס כגזעני, ובעקבות זאת הושעה זמנית מעבודתו בגלי צה"ל.  

לדברי לפיד, "גידי אורשר הוא לא חכם ולא חשוב. ארז ביטון לעומתו כן חכם וכן חשוב. אז למה הקדשנו למסקנות ועדת ביטון שתי דק של דיון ציבורי, אבל כבר יומיים אנחנו מתעסקים באמירות גזעניות שוליות של איש לא חשוב? למה ראש הממשלה ושריו הבכירים עוסקים בשדרן רדיו שולי, במקום בניסיון משמעותי לעשות צדק היסטורי וליצור לתרבות המזרח את המקום הראוי לה בחברה הישראלית?". 

לדברי יו"ר יש עתיד, הסיבה לכך היא ש"הם מעדיפים להרוויח רווחים קלים משנאה, ומפיצול במקום להתעסק במאחד ובמה שמחבר אותנו".

"החיבור בין מזרחים ואשכנזים, דתיים וחילונים", הוסיף לפיד, "צריך לבוא מתוך דיאלוג וכבוד הדדי בין התרבויות השונות שמרכיבות אותנו. מה שמאיים עלינו זה השוליים והקיצוניות מימין ומשמאל. נגדם אנחנו צריכים להתייצב יחד.

"רוב מכריע של החברה הישראלית לא רוצה לכעוס, לא רוצה לשנוא, לא רוצה שהקיצוניות תנהל אותנו, ובטח שהוא לא רוצה שהקול של הפירוד והשסע יהיה הקול של ההנהגה".

לדבריו, "מסקנות ועדת ביטון נותנות לנו את הכלים לשיח אחר, של כבוד ואהבה. אם אנחנו רוצים עתיד אחר, בואו נתמקד בהן - ולא בניסיונות לזרוע שנאה בחברה הישראלית".