מדוע מנכ"ל סלקום ניר שטרן לא הגיע לחגיגות גמר היורו?

וגם: באירוע הקרנת המשחק ללקוחות בנק מזרחי-טפחות התברר כי המנכ"ל אלדד פרשר דווקא לא חובב כדורגל

יוסי גז / צילום: סיון פרג'
יוסי גז / צילום: סיון פרג'

מועדון לקוחות וכדורגל - 1

למרות החגיגות מתברר שפרשר לא חובב כדורגל

עבור כ-1,200 מלקוחות בנק מזרחי-טפחות היה אמש (א') ערב מהנה במיוחד, וזאת ללא קשר לתוצאות גמר היורו, לדמעות פציעתו של רונאלדו וגם לא לניצחון פורטוגל.

אלדד פרשר, מנכ"ל הבנק, ואופיר מורד, מנהל החטיבה העסקית, השקיעו ואירחו את המוזמנים בהאנגר 11 בתל-אביב, כך שהאירוע עצמו הפך לסיבה למסיבה.

באורחים: נחום ביתן, מנכ"ל ובעלי רשת יינות ביתן שבאחרונה רכשה את רשת מגה; ומייק דרזי, סמנכ"ל הכספים; צחי חג'ג', מבעלי השליטה בקבוצת חג'ג'; איש הנדל"ן יוסי אברהמי; יעקב לוקסמבורג, בעל השליטה בלפידות; מרדכי יוחננוף, מבעלי רשת יוחננוף; ורבים אחרים.

ולא רק כדורגל היה שם - מתברר כי כשנבחרת פורטוגל הבקיעה את שער הניצחון בשיאה של ההארכה, הופתעו כולם מרקדני סמבה שפרצו למקום בסערה.

לא ברור למה דווקא סמבה. מה שכן, כשניסינו לברר על מי הימר פרשר לפני תחילת המשחק, התברר כי הוא דווקא לא חובב כדורגל.

נחום ביתן, מייק דרזי, אלדד פרשר / צילום: אבשלום ששוני
 נחום ביתן, מייק דרזי, אלדד פרשר / צילום: אבשלום ששוני

מועדון לקוחות וכדורגל - 2

מדוע לא הגיע מנכ"ל סלקום לחגיגות גמר היורו?

גם כ-300 לקוחותיה העסקיים של סלקום עשו כבוד לכדורגל. המוזמנים המכובדים הגיעו ל-"1947 בית לאירועים" שבתל-אביב, לחגיגת כדורגל אותה אירחו קרן שתוי, סמנכ"לית אגף לקוחות עסקיים; ויוני סבג, סמנכ"ל השיווק; בשיתוף חברת צ'ק פוינט. הקשר בין שתי החברות: סלקום זכתה בפרס שותף השנה של צ'ק פוינט.

ולא רק כדורגל היה שם. המוזמנים נהנו גם מארוחת ערב ומופע של אלי ומריאנו.

בצופים: יוסי גז, מנהל מכירות ישראל של צ'ק פוינט; ערן גוטמן, מנהל מערכות מידע בשיכון ובינוי; אמיר ארד, מנהל מערכות מידע בתנובה; ואחרים.

קודם לתחילת המשחק, ערכה שתוי הצבעה לגבי ההערכות לזוכה. לטענתה, פורטוגל אכן זכתה ברוב מוחץ.

כששאלנו מדוע מנכ"ל סלקום ניר שטרן נעדר, נענו כי ברגע האחרון נבצר ממנו להגיע לחגיגות בשל אילוצי לו"ז.

יוסי גז / צילום: סיון פרג'
 יוסי גז / צילום: סיון פרג'

כלכלית ירושלים: רון בארי מונה ליו"ר הדירקטוריון

את בארי מינה זוהר לוי בעל המניות המרכזי בחברה המתנהלת ללא גרעין שליטה

אחרי סיום המאבק על הרכב הדירקטוריון של החברה הכלכלית ירושלים, היא הודיעה השבוע על מינויו של רון בארי ליו"ר הדירקטוריון במקום אהרון פוגל. בארי מונה מטעמו של זוהר לוי, בעל המניות הגדול ביותר כיום בחברה המתנהלת ללא גרעין שליטה.

בארי, בן 61, הוא רואה חשבון בעל תואר בכלכלה וחשבונאות, ובשנים האחרונות הוא עמד בראש חברת בארי קפיטל וכן כיהן בעבר כיו"ר חברת בתי הקזינו קווינקו וכבנקאי השקעות.

בשבועות האחרונים התקיים מאבק מתוקשר בין הדירקטוריון הקודם של כלכלית, בראשות אהרון פוגל, לבין מי שהפך לאחרונה לבעל המניות המרכזי בחברה, זוהר לוי, בעל השליטה בחברת סאמיט, המחזיקה בכ-20% ממניות כלכלית. בארי הוא אחד מ-3 דירקטורים שהציעה סאמיט שביקשה לצרף לדירקטוריון גם את לוי עצמו ואת יאיר שלהב.

לקראת אסיפת בעלי מניות שהכריעה בנושא, פוגל הפיץ נייר עמדה בניסיון למנוע את שינוי הרכב הדירקטוריון, מהלך לו התנגד לוי שבסופו של דבר יצא עם ידו על העליונה.

בסוף השבוע עדכנה כלכלית ירושלים על ביקושי יתר מהן נהנתה במסגרת הרחבת סדרה י' שביצעה, בה הבטיחה גיוס של כ-150 מיליון שקל, ובהמשך לכך קיבלה אישור מחברת מידרוג לדירוג Baa1 להרחבת הסדרה בהיקף של עד 200 מיליון שקל.

רון בארי / צילומים: אבשלום ששוני
 רון בארי / צילומים: אבשלום ששוני

יאיר פודים לא ידפוק שעון

דולומיט אחזקות מבקשת לאשר הסכם אטרקטיבי במיוחד למנכ"ל יאיר פודים

חברת דולומיט אחזקות תבקש מבעלי מניותיה לאשר בסוף החודש את הסכם שירותי הניהול מהמנכ"ל יאיר פודים, הכולל תשלום דמי ניהול חודשיים של 25 אלף שקל, בתוספת מע"מ וצמוד למדד בהיקף משרה חודשי של 55% (כ-100 שעות).

למרות הגדרת היקף המשרה, מעדכון שפרסמה דולומיט בסוף השבוע לאור הערות סגל רשות ניירות ערך, עולה כי פודים לא יידרש להחתים כרטיס נוכחות או לדווח על שעות עבודתו. בחברה מסבירים כי "תפקידו הוא בעל מידה רבה של אמון אישי ומבוצע בחלקו מחוץ למשרדי החברה ואף בשעות שאינן קונבנציונליות".

"כמו כן", הוסיפו בדולומיט, "הדבר נובע בין היתר מהעובדה כי מדובר בחברת החזקות והשקעות, אשר אופי פעילותה שונה מהותית מחברה תעשייתית".

עוד צפוי פודים במסגרת תפקידו ליהנות מהחזר הוצאות ללא תקרה, ובהן בין היתר הוצאות רכב, אש"ל, נסיעות, טיסות ועוד. בסך-הכול מעריכים בדולומיט את עלות העסקתו השנתית של פודים בכ-400 אלף שקל.

דולומיט, הנמצאת בשליטת ניסים דג'לדטי וגדי טפר, עוסקת במיון ושיווק ביצים, שולטת בחברת "צמיחה", מחזיקה בחברת "גפן" ונסחרת בשווי של פחות מ-20 מיליון שקל אחרי זינוק של 60% בערכה בשנה האחרונה.

יאיר פודים / צילום: אלי יהב
 יאיר פודים / צילום: אלי יהב

קניות לשבת 1: אמנות בלובי

אנשי ביטחון מפרגנים לעצמם ביצירות אמנות

ביום שישי בצהריים איכלס הלובי של מגדל אמות אטריום ברמת-גן את אורחי תערוכת הצילומים של ד"ר אריק כרמון, מייסד המכון הישראלי לדמוקרטיה, "נופים בעין המצלמה".

המארחים: נתן חץ, בעלי אלוני חץ; ואבי מוסלר, מנכ"ל אמות. המטרה, מעבר לתצוגה עצמה: מכירת היצירות, כאשר כל ההכנסות תרומה לעמותות אקים ועלה.

האלוף (במיל.) עמי איילון, המכהן כיו"ר אקים, הכריז כבר בפתיחה כי אשתו בלהה כבר הספיקה לסמן כמה וכמה תמונות, וכי הוא בהחלט עומד לשלם הרבה מאוד כסף באירוע.

מלבד איילון הגיעו למקום שלל אנשי עסקים וצבא לשעבר, בהם משה (בוגי) יעלון, שר הביטחון לשעבר. איילון, שראה את בוגי בקהל, פירגן לו ואמר כי "צבא וחברה עמדו תמיד לנגד עיניו, והפרשה שהתפוצצה באחרונה והביאה לפרישתו אולי הפתיעה רבים אחרים, אך לא את חבריו הקרובים שיודעים שבוגי שם את ערכי כבוד האדם בראש ובראשונה".

עוד הגיעו: אלוף (במיל.) דורון אלמוג, יו"ר על"ה; אבי ורטהיים יו"ר אלוני חץ; ישראל מקוב ורעייתו בלה; המפכ"ל לשעבר, משה כראדי; פרופ' גבריאלה שלו, לשעבר שגרירת ישראל באו"ם; משה רוזנבלום, המשנה למנכ"ל מליסרון; מיכל פורר, רעייתו של דוד פורר, מבעלי ניאופארם; אלי יונס, מנכ"ל מזרחי-טפחות לשעבר, ורעייתו חנה; דורון ספיר, מנכ"ל כאל; ואחרים. 

חץ, כרמון ומוסלר / צילום: אביב חופי
 חץ, כרמון ומוסלר / צילום: אביב חופי

קניות לשבת 2: אמנות בכיכר

גם אנשי עסקים משקיעים בסלפי

זה היה רק עניין של זמן. ביום חמישי בערב נערכה בגלריה זימאק בכיכר המדינה בתל-אביב הפתיחה החגיגית של תערוכה המוקדשת כולה לתרבות הסלפי. אורחיו של היוצר ערן שקין (שהוא בן זוגה של מאיה קדישמן, בתו של מנשה קדישמן ז"ל) נכנסו לאווירה, ואף הצטלמו במקום בסלפי משלהם.

גבי לסט, יו"ר דלק, התנצל והסביר כי כבר אין לו מספיק קירות בבית לתלות ציורים נוספים; שמואל פרנקל, מנכ"ל ושותף מייסד באפסילון בית השקעות, התבשר על-ידי רעייתו ענת, בשעה שביקר בגלריה סמוכה, כי היא כבר בחרה ציור.

עוד הגיעו: חנה פריזן, יו"ר פעילים שוקי הון, ובעלה בני; קארן גילרמן, בתו של דני גילרמן, שגריר ישראל באו"ם לשעבר; איתן וחגית בן-אליהו; משה ורותי קסטיאל; עתליה שמלצר, אלמנתו של שלמה שמלצר, ובתם עתליה; ואחרים. 

שקין, לסט / צילום: אביב חופי
 שקין, לסט / צילום: אביב חופי